Julfirandet

Har precis kommit hem från en helt underbar julaftonskväll hos mina föräldrar. Tack hela familjen för en najsig kväll!
Firandet inleddes med sedvanliga Kalle och hans vänner, avnjutet tillsammans med glögg och pepparkakor =)
Sen kom all julmaten fram, som min mamma lagt ner mycket kärlek vid...Helt underbart gott som vanligt med det traditionella "kitet", avslutat med ett dignande gottebord...Nu e man rund o go'...=)

Måste bara berätta vilken otrolig otur vi har haft...Vi har i år beställt en hel del saker till barnen från discshop, so far, so good...När vi fick klartecken på att paketet var redo för avhämtning, visade det sig att paketet var försvunnet (i fredags var detta)...Sen har det varit ett evigt jagande och pratande med olika anvariga eller mindre ansvariga för detta missöde...Helt unbefuckingleavable har det varit, kan jag berätta!
Igår fick vi slutgiltigt besked på att Schenker "slarvat bort det" på riktigt och att vi inte skulle få det tills idag...Jag grät som ett barn efter det samtalet...Var så otroligt lessen för mina barns skull (även om de är stora är det klart att de blir besvikna ju...)
Visste inte riktigt hur jag skulle berätta det, men fick till slut fram det...Och de tog det så fantastiskt bra! Mina goa killar!
En av killarna utbrister: "Amen mossan, det hade nästan varit värre om du sagt att vi inte skulle få någon julmat"!
Då började jag nästan böla lite för det =)
Tack mina underbara söner för att ni är förnuftiga och tar det på ett så bra sätt!
Nu hoppas vi bara att paketet ska komma tillrätta och det snabbt!!!

Nu e det dags att inta ryggläge och stanna i det läge så länge kroppen vill i morron bitti =)
God fortsättning på julen 2008, mina vänner!
Nighty, Nighty! =)

Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0