Confession time!

Ok, kommer ni ihåg då, för ett par månader sen,
då när jag var så taggad och skulle börja äta sunt, träna och försöka losa some weight?
Taggad till tänderna.
Jag var verkligen det.
Och jag är alltid det.
Varje gång, lika mycket.
Och framförallt varje måndag.
Senast onsdag är allt "som vanligt" igen.

Ungefär som ett kinesiskt ordpråk säger;
"Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt"

Denna gången tänkte jag att om jag "går ut med det" på bloggen, kommer jag säkert att klara det.
Jag trodde verkligen det.
Ni var stöttande som bara den, peppade och supportade och...jag failade...igen.
GAH!
Blir så trött på mig själv.
Vet inte vad jag ska göra.
Tycker alldeles för mycket om goood mat, gooott vin och alla andra frestelser som livet har att erbjuda.
Jag vet att man kan äta gott ändå och att det inte handlar om att man ska banta,utan att man ska lägga om livsstilen.
Leva livet annorlunda.
Friskt och sunt.
Jag vet och jag kan, men jag verkar inte vilja riktigt.
Nä, för jag verkar ju vilja gå omkring och vara en riktig rulta forever.
Det mesta sitter runt magen och det är så himla jobbigt att försöka gå omkring och hålla in den jämt och ständigt.
Plus att man ofta glömmer sig och råkar "pysa ut den"...slappnar liksom av för en sekund.
"Jaja, vad är väl en bal" och vad är väl ännu en beach-säsong med aningens aning för mycket kring midjan?!
Jag erkänner att jag misslyckades.
Men det känns ändå ganska ok.
Just nu i alla fall.

För...
"Att misslyckas betyder inte jag har skämt ut mig. Det betyder att jag har vågat försöka"
"Att misslyckas betyder inte att jag borde ge upp. Det betyder att jag bör försöka ännu mer"
Snart! =)

I morse när jag skulle bege mig till MAH hade jag ett litet helsike här hemma kan jag berätta.
Vårsolen strålade ju från en klarblå himmel och vårjackan är framtagen sedan ett par veckor.
Kanske dags att "våra" till det lite ytterligare, övergå till lite ljusare färger rent allmänt, dags att gå ifrån den oftast svarta outfiten (inbillar ju sig att man ser lite smalare ut i svart)?!
Sagt och gjort - fick fram ett par vita jeans, från tidigare säsong.
Jättefina faktiskt.
Fick lägga mig på sängen för att överhuvudtaget kunna få upp gylfen.
Jaja, det har väl hänt förr, no worries.
Sluta andas, det har man oxå gjort förr.
Men jobbigt är det och synnerligen obekvämt.
På lunchen gick jag och en kursare till Pastamannen för att intaga lite lunch.
Härlig pasta och en kryddig köttfärssås, med väldigt knall-orange färg!
Som snart satt på mina vita byxor.
Jag släppte oavsiktligt ut magen för en sekund, avfyrade en harang med ikke vackert vokabulär, fattade mig sedan snabbt igen, drog in magen och fortsatte lugnt att äta min lunch.
Skadan var ju redan skedd!
Kan ni se framför er hur jag såg ut resten av eftermiddagen?!
Inte nog med att jag har ett h-ete för att komma i byxorna, sen lägger jag hela lunchen på dem oxå och frågan är om de nånsin blir sig lika igen...
Kanske dags att köpa nya.
I "rätt" storlek, eller i alla fall en som passar.

Nä, hörrni, nu har Afrodite svamlat och yrat färdigt för ikväll, tömt ut det lilla som fanns kvar i ärthjärnan.
Dags att inta vågrätt läge!
Good night and sweet dreams!


Kommentarer
Postat av: Malin

hej carina! tänkte bara på ngr tips som du säkert har hört tusen gånger innan. Få inte dåligt samvete när du har "syndat" utan låt det va. Tänk istället innan du syndar, behöver jag detta nu? om ja för att det har varit en jävlig em så ta negerbollen (eller vad det nu e) men få inte dåligt samvete. Då blir det negativt betingat. Njut av vinet och gå en promenad extra. DU är fin som du är! KRAMAR

2009-04-15 @ 07:47:11
Postat av: Anna

Haha!

Hur du ska få bort fläcken kan jag ge ett tips med snabbt resultat på... DEN DÄR ROSA BURKEN MED VITT PULVER I... OXY-någonting.. Funkar som ett mirakel!! (För fråga mej hur mina vita örngott ser ut veckan efter att jag färgat mitt hår... hehe)

"Problemet" med kurvorna skulle jag också kunna råda bot på, men det är inte lika enkelt som vitt pulver i en rosa burk, men nästan...

VAD skulle du säga om jag sa att du bara skulle behöva sätta av 2 minuter om dagen och relativt snabbt märka att "saker och ting" omfördelas och beachformen faktiskt skulle förbättras på någon månad... Detta UTAN att behöva göra något större avkall på varken mat eller gott vin..

Nu tror du nog att jag är fullkomligt knäpp eller att jag ljuger, men nähä du, det gör jag INTE!! ;)



Jag trodde att jag skulle få sola idag, men det ser inget vidare ut... Solen lyser med sin frånvaro på den här sidan åsen... Därför kryper jag nog ner i sängen igen och hoppas att den bestämmer sej för att titta fram tills jag vaknar... :)

Kram

2009-04-15 @ 08:15:25
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: T

Åh. Jag vet precis vad det är du går igenom. Jag och mina eviga försök. Går skitbra i några veckor men sen skiter det sig som vanligt. Nu var det påsken som förstörde allt. ;D

Vi får kämpa på båda två och eventuellt köpa större byxor.

Kram!

2009-04-15 @ 09:05:51
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: jeanette

haha....jag ser framför mig din min när du spillde sås på dina byxor...vad jobbigt, jag själv skulle nog ha dragit hem...

Trollet mitt har sovit rätt så bra sen vi kom hem från norrland..hon längtade nog hem hon med :-)

jag håller med om att det är lite för 'lite' lila på min blogg....hihi..

Ha en najsig dag, och du tänk inte för mycket på det här med vikten - lev medans du kan, du vet ju inte hur morgondagen ser ut...

kramar

2009-04-15 @ 09:45:44
URL: http://www.jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

Haha! Gud så jag känner igen mig!

Din rad med: "Att misslyckas betyder inte jag har skämt ut mig. Det betyder att jag har vågat försöka"

blir för mig "Att försöka är att riskera att misslyckas!".

Du är så härligt öppen och klok så jag smäller av!



Och så jag skrattade när jag läste att du eldade upp dig å mina vägnar mot makens "älskarinna". Tack! ;-)

Kram!

2009-04-15 @ 09:51:05
URL: http://lailasliv.blogspot.com
Postat av: Katinka

Ja, jag känner då igen det där med att vara taggad varje måndag och sedan allteftersom dagarna går förlora kontrollen mer och mer. Så typiskt mig också. Vad göra liksom?

Jag är en människa utan disciplin helt enkelt tror jag. Lycka till med dina försök dock!

2009-04-15 @ 10:03:32
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: anne

Det låter då inte som att du har några större problem... Visst kan jag också få upp en och annan dragkedja med våld, men den där jättebucklan som då bildas ovan byxlinningen, den är inte av denna världen!!! det är ju inte som att man ser smal ut för att man är smal över röven och som en tunna i midjan. Men Beach 09? Har jag aldrig brytt mig i de tidigare beacharna, varför skulle jag då bry mig i denna !?! :)

2009-04-15 @ 17:50:18
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0