Jobb, plugg och mys!

Ja, så har väl ungefär min dag sett ut.
Jobb mellan 7.45 - 13.00, hem och fika med familjen, sedan ett pluggpass på tre timmar.
Vid halv sex fick det räcka..
Middagsbestyren tog fart.
Det blev grillat - igen! =)
Mums, så gott!

Har precis landat i soffan med lappisen i knät.
Väntar på att kvällens avsnitt av Robinson ska börja.
Måtte nu inte Ugglas dyka upp och gästspela även här...!
Nä, skoja bara. =)
Jag respekterar  verkligen er som gillar henne.
Var och en har sin smak oavsett vad det gäller.
Och det är ju ok. Så ska det vara.

Morrondagen kommer inte att bli nådig!
Dagen innan dagen D.
Dagen med inlämning med stort I.
I morron - det är då allt ska falla på plats och slutligen landa i mitt ännu tomma dokument.
(Ja, alltså jag har en massa handskrivet material, men det ser mest ut som om jag brainstormat)
Bara det nu blir en bra dag.
Ibland har, i alla fall jag, dagar då jag har mer otur än vanligt när jag tänker.
I morron får inte bli en sån dag!
Klart att det inte blir!
Kommer bli en urbra dag med en massa energi och inspiration.
Jag visualiserar hur jag springer i mål med tentan viftandes i handen.
Åh, vad det ska bli härligt när jag kommit så längt!
Keep on dreaming, Afrodite, får jag säga till mig själv nu!
Eller i alla fall, sätt ner foten, kom ner på jorden igen, get real God damn!
Jag säger som Moonroose - "Fånga dagen - Lev i nuet...morgondagen vet vi ingenting om".
I den känslan stannar jag nu och ska avnjuta Robinson.
Ha en fortsatt fin fredagskväll alla mina godingar! =)
Avslutar med en favoritdikt.

Indisk dikt
Dagen idag är en märklig dag.
Den är din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mera innehåll,
än du redan har givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen idag den har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja en människa.
I dag kan du hjälpa en annan.
Idag kan du leva så att kanske en
annan ikväll kan tacka Dig
för att du finns till
Dagen idag är en betydelsefull dag.
Den är din.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, tänk när du sitter där på måndag kväll. Så j-la nöjd du ska va!

Vilken känsla!

Känn den känslan när du kämpar på i morgon.

Jag håller på dig.

I morgon kommer att bli en bra dag!

Kram.

Ingen Uggla(s) i sikte på Robinssonön.

2009-04-25 @ 21:11:56
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: anne

Inte visste jag att den var indisk! Jag brukar tänka dessa strofer ofta!



Jag har en utmaning til dig i min blogg! :)

2009-04-25 @ 21:29:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Helen

Ha en skön söndag och njut av att vara klar med din uppgift.

Kram

2009-04-25 @ 22:00:43
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Anna

Så sant som det är sagt, vännen..

Och idag har jag fått bekräftelse på detta mer än någonsin..

Sov sött!

2009-04-26 @ 00:32:59
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Znogge

Lycka till inför dagen D! Det går säkert bra :-)

Kram!

2009-04-26 @ 08:26:25
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0