Uppe med tuppen



Idag blir det full action från början till slut.
En heldag på MAH väntar.
Jättekul ska det bli.
 NOT.
Kommer att bli en utmattande dag, till följd av för lite sömn.
Man har ju blivit bortskämd under påsken med sovmorgnar.
Dessa är nu ett minne blott.
Dagen inleds med en filmvisning klockan 9-12...ZzZ.
Följt av en lunch vid Pastamannen troligtvis.
Därefter uppsatsseminarium 13-15.
Sen drar Afrodite hem, trött och nöjd och är hemma runt fyrasnåret. 

Ännu en strålande och solig dag nalkas.

Vad ska ni göra idag? 

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej vännen.

Har haft en liten blogg paus men nu är jag tillbaka.

Man måste visst va lite social ibland också :)

Låter som en hård dag med en massa sitta still, tror aldrig jag skulle orka att läsa igen.

Skönt att du fått dig lite färg även om det optimala kanske inte är att bli röd, men man får va glad för det lilla.

Ha en härlig tisdag.

Kram

2009-04-14 @ 07:41:39
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: sofiabergdén .

Svar: tack så mycket (: det är alltid kul att ta massa bilder..



Läste att du är lärarstuderande.. :D Jag ska också läsa till lärare.. ska dock ta studenten först den 28 maj i år :D



Ha e underbar vårdag. Solen skiner fruktansvärt underbart mycket ;)



Kram

Fia

2009-04-14 @ 08:32:13
URL: http://bergden.blogg.se/
Postat av: Speja

Hoppas din dag gick bra! Själv har jag inte något särskilt spännande att berätta. Ska skriva, skriva och kanske sno åt mig en stund för en promenad på ängarna.

2009-04-14 @ 10:20:54
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag ska bara ta det lugn tmed sonen som är sjuk och hemma från skolan.

Ska försöka att bara umgås med honom och inte göra alla sysslor i hemmet. Jag sa FÖRSÖKA!

Kram

2009-04-14 @ 11:35:15
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj vännen,

Här har det varit mycket sömn inatt så jag beslutade mig för att ta ut en semesterdag för att kunna sova lite. Caesar har lekt martyr hela natten fram till kl 6 när matte gav upp och tog av han kragen och lyfte upp honom i sängen.

Ser ut att bli en tuff dag för damen. Håller tummarna att du inte sover dig igenom filmtajm.

Kramis

2009-04-14 @ 13:20:56
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Annette

Todelooo här kommer lilla grannen!

Ja du.vad säger man.. Du har att göra min vän!! Hur lång tid har du kvar att plugga? Se det positivt det är väl snart uppehåll för sommaren i alla fall ;)



Här har det varit den dag på nätet och nätet only.. Inte varit så inspirerad av mkt annat idag. Och hoppas på att jag har någon mer film liggandes som jag inte har sett för är lätt sugen på filmtime i soffan i kväll :P Men mistar jag mig inte så är det Navy CIS och The menatlist i kväll så det kan bli räddad ändå ;)



Hoppas du inte är på tok för sliten när du kommer hem idag.



Kramis

2009-04-14 @ 18:23:35
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Anna

Tjingeling!!

Jag pratade precis med telningen i telefon och det var rena rama grillpartyt hos morfar. :)

Hela tjocka släkten var där, inklusivet hans papps, så han hade inte mycket tid över för mamsetrollet..

Skönt att höra att han har roligt, även om man längtar ihjäl sej efter honom...

Fick dessutom grattat min kusin som är lika gammal som jag och som jag vuxit upp med som ett syskon och som dessutom också fyller år idag...

Eftersom G är 4 veckor för tidigt kläckt, så är den stående kommentaren att jag klämde ut honom för att kunna hålla reda på födelsedagarna, eftersom G's pappa är född på hennes brors födelsedag... Hennes dotter är i sin tur född för sent (den 11 april) och kussens anledning till att inte hålla igen till den 14:de är för att hon gillar att baka tårta och vill sprida ut kalasen... Hehe!

Det där blev långt och invecklat, men jag hoppas att du hängde med... (hihi)

Kram din lilla "ambitiösa plugghäst" och hoppas du hunnit med ett par minuter i solen... :)

2009-04-14 @ 20:34:09
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: jeanette

ja visst har det varit skönt med påsken och sovmornar, Not här inte, lilltrollet har sovit skit när vi varit borta och man har varit mer zombi än vanligt...men mysig påsk ändå när man for hemöver till mammsen :-)

Och skönt med blogg paus oxå...

Ha en bra kväll och sov så gott..

2009-04-14 @ 20:46:09
URL: http://www.jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: Mamm A

Halloj där! Minns pluggandet, det evigt dåliga samvetet. Those days are over. Nu har jag "jag-har-inga-uppdrag-i-firman-stress" istället ler. Det finns alltid något som kan gnaga på en om man låter det fniss. Sonen o jag har varit hemma idag o myst, han har feber o det är bara att inse att d blir hemmamys förmodligen hela veckan.



Sovmorgnar??? Que??? Jag har en liten fågel som väcker mig mellan 5.30 och 6.30 varenda morgon. Han tar inte hänsyn till helger tyvärr. Fast d ändrar sig väl så snart han börjar skolan ler.



Ha en skön kväll!!!

2009-04-14 @ 21:10:41
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Znogge

Slita på skolan blev dagens lott för mig! Elever som haft lov är väldigt spralliga och aktiva! Men vi överlevde :-)

2009-04-14 @ 22:36:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anne

Vi flyttar med jobbet i morgon, så idag röjde kollega och jag i källararkivet, vi fyllde tre pappersinsamlingstunnor. I morgon kommer då flyttgubbarna vid 8, så se hur erfarna de är av logistiska övningar, vi ska ju flytta till något mycket mindre.

2009-04-14 @ 23:41:02
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0