Helgen som gick...

...har väl varit sådär, kan jag säga.
Eller egentligen, efter omständigheterna, ganska bra.
Fredagen och lördagen bjöd på sol, sol i massor och båda dagarna tillbringades på terassen.
Orkade inget annat (och behövde för den delen ha nära till en toa, eftersom magen min inte gillar intag utav PC, utan både gör ont och behöver lättas på stup i ett...vilket skitsnack va'?! *fniss*).
Av samma anledning fick jag stanna hemma från jobbet i lördags.
Jag tror nämligen inte att många kunder hade haft förståelse för en kassörska som plötsligt försvann från kassan för att uträtta behov mitt i alltihopa...
Nog om det!
I fredags firade vi min pappa, som fyllde år, och han och mamma bjöd på grill hemma i trädgården...mums och mys!
I lördags grillade vi själva hemma, jag, mannen och kidsen och igår grillade mannen och jag, alldeles mol allena, eftersom alla killarna var tillfälligt utflugna och på andra "uppdrag".
Det har, med andra ord, varit en förhållandevis bra helg.
Igår kände jag mig äntligen bättre och kunde därför tillbringa dagen på ett av mina favoritställen (nä, inte däcket) - sanddynerna på Playa del Mossby! 
Sååå härligt! =) 
Idag är en ledig dag och planerna var en repris av gårdagen, men molnen hänger tunga över Skåneland, så jag vet inte riktigt vad det blir av det (solen gör faktiskt tappra försök att tränga igenom de luddiga massorna).
En sak är i alla fall säker; jag måste köra en mil söderut anyway, eftersom jag lovat att ta ut syrrans vovve på promenad två gånger under dagen. Och då är jag mer än halvvägs till stranden. =) (*hoppas, hoppas*)
Nu - mera kaffe!

Ha en underbar måndag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Stackare.

Hur klarar du att ligga på terassen i värmen utan att bada?

Jag har ingen ork alls att bara ligga i värmen. Har kommit med åldern. Jag springer skytteltrafik upp och ner i vattnet.

Hoppas du och vofsen får sköna promenader och att det blir en tur till stranden.

Kramen

2009-08-10 @ 09:48:16
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Speja

Hoppas molnen lättar! Det låter underbart att ligga bland sanddyner, det har vi inte här.



Hoppas magen mår fint igen.

2009-08-10 @ 10:48:46
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Mamm A

Ser tyvärr ut att bli moln o regn här också. Moln gör mig inte ett smack, men kvavt äckelpäckelväder är värre. Nu är vi hemma efter en lång promenad, fönstren på vid gavel, det blåser ju åtminstone litegrann. Sonen sitter på toa o hojtade just att han fått blåskatarr. Det har han rätt ofta. Han hamnar i badet lite senare...



2009-08-10 @ 12:11:57
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Znogge

Här har mmolnen inte velat fly fältet så stranden har fått klara sig utan mig. Men varmt är det. Kanske har du bättre tur?

2009-08-10 @ 13:35:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Jag hade också hoppats på stranden, men det var samma sak här som hos dej... suck

Har fått sålt 4 av missarna nu (kanske fem) så jag börjar se en lättnad och en ljusning för den stackars arma dammsugaren... :)

Kram kram och ha en bra kväll!

2009-08-10 @ 18:11:18
URL: http://miranna.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0