Måndagen i bilder

Måndagsmorron började aningen trögt.
Vädret och solen ville inte som jag ville och jag blev lite lack.
Körde till syrrans hund (som jag lovat att titta till och rasta under dagen) utan vare sig bikini eller strandpackning, men under tiden som jag var där, sprack himlen upp och det blev strålande solsken och väldigt varmt.
Skit oxå! 
Efter en något trög förmiddag började det plötsligt hända saker ändå.
Mannens "plastsyster" E. (hon kallar sig så...hihi) och hennes sötnöt till lillkille A. (alltså mina killars "plastkusin") kom nämligen på besök. Med sig hade de även E:s kusin och hennes två barn.
Mysig fika och pratstund på däcket blev det med andra ord. =)



Här är han, A. - den lille godingen! (Ja, hans mamma syns oxå lite i bild, fast hon inte ville...hihi)



Mera gullunge...=)



A. och kusin T. utforskar tillsammans min vattenkanna
och konstaterar att vatten ÄR roligt och spännande. =)



Kusin T. kollar läget, så att inte plutt-kusinen faller ner...=)

Efter detta mysiga lilla avbrott i vardagen bestämde sig yngste sonen L. och jag oss för att köra till stranden för att kvällsbada (efter att vi rastat syrrans vovve en andra gång). Det skulle dock visa sig bli ett mycket kort besök, eftersom det blåste halv orkan där nere och inte var det några ljumma vindar heller. En stund i solstolen (ja, och vissa under ett lakan)
och sen blev det till att styra kosan hemåt igen.



Jo, jag medger att det ser riktigt inbjudande ut, med härliga vågor att busa i, men luften var alltför kall...=/



"Ludwig under lakanet", vilket inte är en ovanlig syn. Antingen sover han, sms:ar med polare eller skriver på en av sina oändliga berättelser. Jo, för han har en riktig författartalang, faktiskt. =)



Och sist, men inte minst *fniss* - morsan hans, som sitter och tar "ego-bilder"...så pinsamt...haha.

Nu önskar jag er alla en härlig avslutning på denna måndag.
Själv "tar jag kväll" nu...=)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Stranden ser underbar ut iaf.

Känner inte de kalla vindarna på bilderna... =)

Hoppas du sussar sött nu.

Kramen

2009-08-10 @ 22:39:13
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Anna

Nice, ditt lilla "ego"... Hehe!!

...och fasiken att ni fick sol...

Här var det kasst hela dagen... Grrr!!

Härliga bilder på härliga ungar!

Kram och sov sött!

2009-08-10 @ 23:13:41
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

Ser skönt ut men jag vet hur det är... Sandblästring är ingen hit!

2009-08-10 @ 23:32:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: N

Kul att du hittat kameran. Eller är det bara mobilbilder ;-)

2009-08-11 @ 15:48:04
Postat av: Afrodite

Jodu, N, det är faktiskt "bara" mobilbilder! =)

2009-08-11 @ 19:39:11
Postat av: Erika

Å going-sonen! Sicka fina bilder du fick tagit.

Tack för en mysig fika. Nästa gång kommer jag själv (eller ja med man och son möjligtvis) så kanske vi hinner snacka lite mer ?! .-)



massa kramar

2009-08-11 @ 21:48:39

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0