Ograsis Vulgaris

Jag har en mycket god bloggvän som heter Anne och minsann...hon löste gåtan på den där konstiga växten i min trädgård!
Jag är så sjukt imponerad!
Hon verkar nämligen ha läst latin, minsann ;) 
Växten heter Ograsis Vulgaris!
Ett riktigt vackert namn, tycker jag.
Så vackert att det nästan är synd att jag utrotat nästan hela denna växtstam!
Min trädgård var nämligen fylld utav denna planta.
Men jag vet inte...den är inte riktigt så vacker i verkligheten som namnet låter...Ograsis Vulgaris...smaka på det...
Låter nästan lite vulgärt, när jag tänker efter...;)
Hur som helst - växten är numera ett minne blott på min tomt i alla fall! =)
Bilder dyker förhoppningsvis upp under kvällen, när jag har gått färdigt ronden med min §&%#§ lur...=)
Vi är just nu inte de såtaste vänner nämligen.
Den gör ingenting som jag vill!
För visst vet jag vad jag håller på med...=/

Update:
Jag vann!
Mobilen fick ge sig!
Jag visste vad jag höll på med, trots allt. =)
Här kommer bilderna på hur fint det blev idag...



Titta!
Jag hade tagetes bland all Ograsis Vulgaris!
(om än lite tilltufsade!)



Och minsann...jag hade lite annat oxå bland all Ograsis Vulgaris!
(ursäkta den dåliga bildkvalitén!)



Oooo, I like it!

Så himla och väldans nöjd är jag med gårdagens och dagens dagsverken!
I morron ska det bara latas! =)
(nåja, fram tills klockan 16 i alla fall...då arbetspasset startar)
Panodil Zapp gör underverk med onda ryggar...visste ni det?! ;)

Kram och sov gott!
 
Update numero dos:
Jag hatar verkligen blogg.se (ibland)!
Det går verkligen inte att kommentera hos någon ikväll!
Skit i't då!
Nu blir det bingen istället!
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: prinsgus

Ograsis vulgaris. Vulgärt ogräs såklart. Bra att du rensade bort det fnissar högt.



Kanonfin trädgård du har. Jag förstår verkligen den där glädjen över att plantera ngt o se det växa. Men sedan har jag svårt att se glädjen i att rensa ogräs, jag är nog ingen trädgårdsmänniska fniss. Skulle i så fall vilja ha en japansk variant, stilren o fin.

2009-08-19 @ 07:58:43
URL: http://prinsguslwordpress.com
Postat av: Bibban

Hej du lilla sömntuta..hoppas du vaknar med en glad och pigg rygg, efter allt påtande med dina "vulgära växter"..jag har haft problem med blogg.se åxå shit pomfritt, just när man har lust att skriva..men nu tror jag det lyckas..må göt

bibban

2009-08-19 @ 08:58:22
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Good morning!!

Yiiihooo!! Du hittade bilderna... L

NU är jag vaken i alla fall vaken...

Eller ja, det har jag ju varit ett tag, men det satt några extensions kvar och eftersom jag inte är utrustade med mer än två armar, så funkade inte simultankapaciteten till mer än just håret...

Sedan så skulle jag ju SKRIVA också, eftersom pilljobbet gav mej tillfälle att fnula lite extra och det skulle ju sättas på pränt... Så du ser... Jag har haft FULLT UPP heeela morgonen... Hihi!!

Nu ska jag iväg och köpa cigg...

Kramis!!

2009-08-19 @ 10:26:59
Postat av: Anna

...och gissa vem det var som var "anonym"... L

2009-08-19 @ 10:27:39
URL: http://miranna.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0