Saknar ord...

Det är mitt femte år jag ska påbörja på MAH och ändå funkar inte systemet...mitt alltså.
Jag har missat att skicka in en ansökan till CSN.
Pratade precis med dem och de konstaterade precis vad jag befarade - de har inte fått in blanketten!
Och den vänliga tjejen upplyste mig om att "Vi skickade ut en påminnelse på detta i Maj".
Jasså minsann, det gjorde ni ja!
Ja, naturligtvis gjorde de det!
Och jag förväntades kunna hålla ordning på denna blankett tills nu, i slutet av augusti, då den ska skickas in...=)
Jag tänker alltid, att "nu lägger jag den eller det här...så vet jag precis var den/det är när jag behöver den/det nästa gång..."
Ett riktigt bra och väl uttänkt ställe varje gång med andra ord.
Sen är det braiga stället - puts väck!
Riktigt moget faktiskt...;)
Ok, jag inser, att med mitt blivande yrke måste jag bli bättre på att hålla ordning på saker.
Fast nä, jag KAN hålla ordning på saker!
Andra saker.
Skolsaker.
Det är det här magiska ordet - blanketter - det är där det spricker!
Jahaja...så man kunde göra det över nätet, om man har e-legitimation.
Det vet jag ju att mannen skaffade till oss båda via vår bank.
Men hur kommer jag åt den?
Hur använder jag den?
Ingen aning.
Det är det här med det tekniska oxå, förstår ni.
Inte bra!
Dagens agenda:
Köpa pärmar för att kunna sortera alla braiga...blanketter (kan knappt "uttala" ordet, ger mig utslag).
CSN får en flik, köpbevis (på exempelvis mobiler, vitvaror o dyl...som alltid har en tendens att försvinna och jag får beställa kopior vid tekniska problem) får en flik, intyg får en flik...ja, ni fattar!
Här ska sorteras!
Jisses vad jag ska bli bra på att hålla ordning!
Tur att mannen kommer hem ikväll.
Jo, för att vi "leker" ju "normala familjen" denna vecka, då han arbetar i Skåne och kommer hem varje kväll.
Något jag eller vi definitivt inte är vana vid.
Faktist ganska mysigt när han ringer vid 16.15 och talar om att han är på väg hem, jag påbörjar middagen och vi äter tillsammans allihop.
Herrejösses, så normala och vanliga vi är! *fniss*
Frågan är, om vi skulle klara att ha det såhär alltid, efter alla år av "onormalitet".
Normala, eller inte - jag sticker till Coop och köper pärmar och försöker få ordning på mitt/vårt osorterade liv!


Kommentarer
Postat av: Helen

Inte lätt att komma ihåg alla dessa papper och dyl som ska skickas iväg när man har så mycket annat skoj att tänka på.

Kram

2009-08-28 @ 07:40:12
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0