Sol, sol, strålande sol...=)

Jodå, idag har den strålat över Skåneland från en fullständigt molnfri himmel!
Det var bara ett problem; Jag skulle jobba idag.
Inte förrän fyra i och för sig, men ändå...
Först, när jag vaknade (av telefonen) i morse (syrran ringde och väckte mig) tyckte jag att stranden lät som en förträfflig idé.
Detta var dock innan hjärnan riktigt hade börjat fungera, dvs innan den nödvändiga dosen kaffe hade intagits och långt innan några verklighetsanknutna beslut kunde fattas...
"Jag hinner ju ner några timmar till Playa del Mossby...", "Just det, jag har ju lovat att göra...", "Åh nä, jag måste..."
Ja, alltså dessa funderingar dök ju snabbt upp och efterhand grusades planerna för stranden, planer som först framstod som särdeles välplanerade och självklara. Hmmm...

Nåväl, det blev en dag på soldäcket i alla fall. =)

Förmiddagen tillbringades alltså på nämnda plats i sällskap med, först både syster-yster och pappsen - då det intogs en härlig fika - sedan drog pappsen ut på sin dagliga cykeltur och kvar i gasset blev sis and me, myself and I, som ägnade oss åt stekning, kokning, grillning, eller om ni hellre vill - fritering - i solen.
Shit, vad varmt det var och så mycket kryp det var i luften!
Vid tretiden gav vi upp.
Ja, vi var helt enkelt tvungna.
Det började nämligen bli dags för mig att dra vidare till - arbetsplatsen.
Typiskt att man jobbar när det är strålande väder! Grrr...

Det är ju så underbart härligt att solen är åter!
Dock föredrar jag att tillbringa dessa stekheta dagar i sanddynorna vid Playa del Mossby.
Nu blev det inte så idag på grund av olika ärenden som först skulle avverkas och sedan arbetet som kom i vägen, men, men...

Hemkommen och nyäten (ja, det var kanske lite onödigt, men jag var så hungrig!), sitter jag rakt fram, svettas som en gris och orkar absolut ingenting!

Jag har egentligen en massa "måsten" att ta itu med, men orkar inte.
Det är helt enkelt för varmt, klibbigt och äckligt! (det trodde ni inte att jag skulle säga, va'?!)
En aktivitet som verkligen skulle behöva utföras är att ställa i ordning mitt nya sovrum (sängram, madrasser och förvaring har inhandlats).
Ja, alltså möblerna är ju på plats,men de gapar förskräckligt tomma.
Innehållet ligger nämligen nerstuvat i svarta sopsäckar och bara väntar på att bli lagda i vackra högar i de nya lådorna.
Men jag orkar ingenting.
Det kommer en dag i morron...och en till...och en till. =)

Såhär ser min nya säng ut...fin, eller hur?!



Tror bestämt att jag ska ta mig en liten runda i den och kolla hur den känns...=)
Godnatt världen och sov så sött!

Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt!! MYCKET

2009-08-05 @ 23:35:05
URL: http://miranna.se
Postat av: Anna

Och HUR bra blev det...?? Kom åt fel knapp... fniss

Vi tar det från början...

Snyggt!! MYCKET snyggt... L Hoppas du sover lika bra som det ser ut...

Dagen här har varit lika kvav, varm, äcklig och full av måsten...

Dyngsnyggot is back och jag bara försöker vara... :)

Buss och gran din söta skåning... :)

2009-08-05 @ 23:39:21
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

Snygg! Hoppas den är skön ocikså :-)

Här blev det stranden både i går och i dag. Vill ha sommar lite längre...



Kram!

2009-08-06 @ 18:09:20
URL: http://znoggge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0