Söndag, slapp och jobbedag

Söndagen är här...igen.
Solen skiner (såklart - jag ska ju jobba) men det blåser halv storm.
Det enda positiva med detta är att tvätten torkar snabbt.
Gårdagskvällen blev lyckad förresten.
En timme innan gästerna skulle komma sprack molntäcket upp och dukningen förflyttades i ett huj utomhus.
Vi satt ute och njöt hela kvällen faktiskt. =)
Slapp och slirig är jag idag och håller på att förbereda mig mentalt för dagens arbetspass 15-21.15.
Ska bli sååå härligt att komma iväg till jobb igen...not!
Missförstå mig nu rätt - jag trivs med jobbet faktiskt, det är roligt med kundkontakten (oftast...fniss) man får i kassan och är man "på golvet" är det väldigt slitsamt (ensam där, då det är söndag) men roligt. Man har tusen järn i elden och det gillar jag. =)
Det jag känner för tillfället är att jag sååå väldigt mycket behöver vara ledig, varva ner och förbereda mig inför höstens pärs i pluggvärlden.
Men det är faktskt nerräkning nu - jobbar bara två dagar i nästa vecka (sen bara mina två lördagar i månaden), sen får jag lite ledigt innan terminsstarten den 2:a september. Ska bli skönt! =)
Nu ska jag fika med mannen, sen blir det arbetsuniform på och iväg på cykeln till jobbet.

Lite söndagshumor:



Ha en fortsatt fin söndag!
Kramiz!

Kommentarer
Postat av: Lena

Halloj gumzan,

Vilken tur ni hade som kunde sitta ute. Här var det sol hela dagen fram till kvällen. Sedan vräkte regnet ner och det vara bara att sitta inne. Skulle slafsat kräftor med kompisen M och hennes son. Men hon blev sjuk och sonen kärlekskrank. Så det bidde bara jag och Sonen som slafsade. Men gott var det.

Kramis

2009-08-16 @ 14:26:02
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ha det så bra på jobbet då!

2009-08-16 @ 16:44:05
Postat av: Znogge

Var det Znogge som önskade!

2009-08-16 @ 16:45:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anne

Hur mycket ledighet får du? Två veckor? Bättre än inget, å andra sidan..



Hoppas arbetsdagen var OK! :)

2009-08-16 @ 19:38:09
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du det känns lite segt så här i början av jobbet igen efter semestern. Jag jobbar också helg och har inte riktigt kommit in i tempot.

Men jag hoppas du fick en bra kväll trotts allt.

Kram

2009-08-16 @ 20:27:34
Postat av: Bibban

Klart du ska ha lite ledigt innan plugget, det fattr ju vem som helst..konstig känsla det där med att gå till jobbet efter semester..icke tycka om..Sen går det oftast som en dans när man väl är där;)

Slit inte ut dig på jobbet idag.

Kram

2009-08-16 @ 20:37:07
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Lotta

Här har det oxå blåst halv storm idag.

Känns som om hösten är här.

Så skönt att ni fick sitta ute i går kväll.

Usch tänk om det var sista gången?

Kramen

2009-08-16 @ 21:15:31
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag tvättade igår och den torkade som du skriver på ett kick. Det jag gillar med att plugga är att man själv lägger upp hur och när man vill läsa. Jag tycker inte man är riktigt lika styrd som när man jobbar. Nackdelen med pluggandet är ju att man aldrig känner sig ledig. Det finns alltid en text som behöver läsas eller skrivas eller diskuteras.

2009-08-17 @ 09:29:51
URL: http://ulla67.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0