Måndagsdravel

Jaha, då har jag fått upp korpgluggarna i alla fall. Kan inte säga att jag är pigg, men åtminstone vaken. Natten har varit totalt sanslös. Har nästan inte sovit en blund! Kan det vara fullmånen som påverkat, kanske?

Dagen är ett fullständigt oskrivet blad. Finns massor att fylla det med, men vet inte riktigt vad jag känner för. Ingenting egentligen. =( Känner mig inte värst positiv idag, men det är kanske inte så konstigt. Vet så mycket att jag ska hem till föräldrarna och hämta en kattbur som Fille och Emma ska låna inför sin Stockholmstur på onsdag. Ska även till biblioteket för att inhämta inkomna avhandlingar som jag beställt. Dessa ingår i nuvarande kurs.
Får väl sedan försöka hitta såväl disciplinen som motivationen på något sätt, vet ej hur bara. Har en hel del som jag behöver läsa, men det är svårt, då ögonen har en förmåga att falla ihop så fort kurslitteraturen hamnar framför dem. Bah!

Ska även försöka komma igång med ett sundare liv och leverne. Inte stoppa in så mycket skit i min stackars kropp! Även detta är svårt att påbörja i det stadium som kroppen idag befinner sig i, dock inte omöjligt! Detta vill jag göra dels för att kroppen verkligen behöver sundare vanor och dels för att beach-09 närmar sig med stormsteg. Vill inte ligga på Playa Del Mossby och se ut som en strandad val juh...=)

Ska försöka undvika den här fällan, som jag så ofta faller i;
Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt (kinesiskt ordspråk)

Nä, nu ska jag gå och göra iordning en god och sund frukost till mig; kokt ägg, fullkornsbröd och lite grönsaker. Hmm, lät sådär faktiskt...

Update: Kompletterades med lite räkor, sallad, citron och liiite majonnäs - vips så fick vi en räkmacka...Mums! (och ganska sunt ändå) =)
Nu - en liten rask promenad!

Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0