Morrn, morrn, sista chansen och annat

Godmorgon på er!
Ny dag, nya tag and thank God it's Friday.  Inte helt fel va'? Och vilken dag sen;
solen skiner, snön gnistrar i kapp med solen, fåglarna kvittrar, några minusgrader och vindstilla!
Verkligen inbjudande för en liten promenad!
Känna solen smeka ansiktet, höra snön knastra under skorna...
En dag för rekreation alltså!

Helg igen. Kan inte nog förundras över hur fort en vecka går. Bara sådär, så är det fredag igen.
Här är planerna inför helgen knappa, eftersom jobbet kommer att uppta en del av min tid.
 Mellan varven kommer jag i alla fall att ge mig själv tillåtelse till att varva ner, slappa och ha det lite skönt.
 Så ska det vara när det är helg. Allt lugnar ner sig, alla "måsten" minimeras...

Hörrni, ni har väl inte missat vad det är för dag i morron?
Alla Hjärtans Dag!
Nä, hur skulle vi kunna missa det egentligen.
Möter oss ju vart vi än går; reklamen för denna fantastiska dag. 
Många är buden om denna dags vara eller ikke vara, men överskattat eller inte, tycker i alla fall jag, att den kan uppmärksammas lite i alla fall. Sen behöver man ju inte överdriva.
Hos oss brukar barnen få varsin present och mannen brukar få en. Innehållet kan variera, men är oftast något i godisväg; gelé- eller chokladhjärtan till exempel.
Ja, och jag brukar få något av mannen. =)
Ibland bakar (hua, jag gillar ju inte att baka) jag en hjärtetårta, ibland köper jag bara något extra gott.
Får väl se hur det blir i morron. Har inte funderat riktigt färdigt på den punkten än.
För er som ännu inte kommit på vad ni ska köpa till den som betyder extra mycket för er, kommer här några sista-minuten-tips:



Äntligen en uppfinning som räddar skorna i regnet! =)



Nu slipper pendlarna få nackspärr när de sitter och somnar på tåget! =)



Äntligen en möjlighet att slippa bränna munnen av sig vid middagsbordet! =)

Hur kommer de på allt undrar man ju!
Ha en fin fredag!

Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0