Morron, tenta och utmaning...

Morn, morrn i stugorna! Här har det ätits frukost och lästs tidning. Ska nu ta mig en liten bloggrunda, en titt in hos mina favvisar. Sen blir det tenta för hela slanten. Fram till fyra. Efter det, fräscha till mig och pudra näsan, eftersom vi ska till ett par vänner ikväll på en bit mat och med all säkerhet , ett glas vin eller två. Ska bli trevligt. Och skönt att slippa laga mat någon gång. Bara sätta sig till dukat bord.
Just det! När vi nu pratar mat...Har ju blivit utmanad av Aforia i hennes blogg. Jag ska berätta fem maträtter som jag kan leva förutan, fem maträtter som jag inte gillar alltså. Får hålla med utmanerskan att det hade varit betydligt lättare att berätta fem favoriträtter, eftersom jag gillar mat och i det närmaste är allätare. Det finns dock en typ av mat som jag absolut inte kan få i mig, en sak jag verkligen avskyr och det återfinns givetvis på min förstaplats...
1) Lever!
2) Njurpudding
3) Blodpudding
4) Blodkorv
5) Lutfisk 
De här rätterna kan jag verkligen klara mig utan. Skulle egentligen kunna skriva bara inälvsmat, för det är verkligen det värsta som finns. Det äter man inte, enligt mig =)
                                                     Det här, däremot. Något jag gillar skarpt, i alla lägen, som aldrig kan bli fel och som alltid är gott! Spaghetti med köttfärssås - min favoriträtt i alla väder! =)

Nä hörrni, här blir inga barn gjorda! Måste byta sida och ägna mitt dokument hist.kult lite kärlek...
Ha en underbar lördag!

Kommentarer
Postat av: Lena

God eftermiddag min sköna,

Hoppas att du har nu tentan gjort och att lördagsfriden kan sänka sig sakta in i din kropp. Själv sitter jag med en sjuhelsikes huvudvärk igen och tycker lite synd om mig själv. Men snart går även detta över.

Din lista var lika illa som min. blä!

Kramis Lena

2009-02-21 @ 14:29:05
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

God eftermiddag på dig med! =)

Oh nä, tentan är inte klar...inlämning onsdag...Men har i alla fall avslutat mig för dagen. Ska gå och "mumma till mig" inför kvällen. =)

Inte konstigt du har huvudvärk efter en sån natt!

Hoppas dock att plåtslagaren är borta tills melodifestivalen i alla fall! Trevlig kväll på dig! Kram

2009-02-21 @ 15:34:10
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0