Ny dag nalkas

Och den är grå, trist, regnig och j-lig. Såhär ser min view ut från ytterdörren idag. Inte särskilt upplyftande faktiskt.



Sen å andra sidan ser Magnoliabusken ut såhär. Det finns nog gott hopp om våren ändå. Fast inte idag.



Om några veckor kanske? Längtar efter att komma ur vintermörkret. Vår!


Dagen tillägnas hemmet, som fick vara utan den planerade kärleken igår. Idag måste här röjas lite. Pantas och återvinnas. Är ju så skönt att slippa hålla på för mycket med städ på helgen. Då vill man bara vara ledig, eller hur?

Morgondagen tillägnas Ludwig. Det är hans födelsedag - 14 år! På sina födelsedagar får boyzen här hemma bestämma hur dagen ska se ut; vad som ska ätas och göras. Enligt uppgift inleds den med scones, följt av Chili Con Carne och senare marängtårta. Inte helt fel, om ni frågar mig.

Fredagskvällen blir en lugn soffkväll. Mannen kommer hem något senare än vanligt. Lagom till Let's Dance faktiskt. Perfekt.
Ska bli kul att fixa till maten sen. Alltid extra roligt när man ska laga nytt. Är så spänd på hur det kommer att smaka. Som sagt, många olika smaker trängs ju i receptet. Ska bli intressant att se hur de harmonerar. Får väl se. Återkommer till det.
Nä, nu ska jag fatta lite tyckte till min dammsugare. Och till tidnings- och reklamhögarna. Och till petsamlingen. Och till lilla kaninburen. Och till tvätthögarna. Och ...Puh! Redan trött på det. Bara vid tanken. Positiva Arne här idag.
Tanken är i alla fall att jag ska vara färdig med hemmet vid elva, då jag ska hem till föräldrarna och ta en fika.
Så - dags att skrida till verket!

Kommentarer
Postat av: mie

Men oj ni har ju nästan vår!!! Här snöar det för fullt kan jag säga, inte så mycket på backen iof, men jag vill oxå ha vår! Hoppas sonen får en finfin födelsedag!

Kram!

2009-02-06 @ 14:01:01
URL: http://mies.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0