Blaj

Nämen, jag kan ju sitta här hela dagen och vara onyttig. Verkar vara det enda jag duger till och orkar just nu.
Jodå, bokjäveln kom idag, men känner jag för att läsa den då? Nä, med stort eftertryck! Inte ett smack, nada.
 
Vad gör jag då? Snackar lite med killarna, fikar lite, handlar lite, bloggar lite, facebookar lite...Vad sa ni? Städar? Nej!
Jag ska försöka ta mig samman, ta tillbaka kontrollen över min hjärna igen. Kommer en kväll. Ibland funkar jag bättre då. Just nu måste jag försöka sätta min tilltro till kvällen i alla fall. 

Vi ska äta middag vid fem, som vanligt. Idag blir det riktig husmanskost här; stekta kotletter, kokt potatis och härlig, god brunsås, kokta morötter och sallad till detta. Va? Nä, jag har inte glömt att jag "håller igen". Jag har varit riktigt duktig över helgen oxå, faktiskt. Inte ätit som om varje gång varit den sista, utan med insikten eller i alla fall hoppet om att jag kan äta igen om några timmar. Inte överdrivet med godsaker heller, utan mest nötter och lite naturgodis. Ni vet sånt där gott med chokladöverdrag...Himla nyttigt juh...=)

Vågen visade på ett kilo mindre i morse. Inte mycket, men bättre än inget i alla fall. Eller att jag ökat ett kilo. Vilket I-landsproblem egentligen, men just nu är det viktigt för mig. Vill inte rulla fram längre. Vill känna mig pigg och fräsch och det gör jag inte med tio kilo för mycket...Så e de bara!

Efter middagen ska jag skjutsa Ludwig till kusinen Rebecka. Han ska sova över där tills i morron. Kul att kusinerna är polare. Hon är två år äldre än honom, men de funkar ändå bra ihop. Kan tänka mig att jag stannar en liten stund hos "söstra mi" och eventuellt intager lite koffein med densamma. Sen måste jag hem, det är ju måndag och vad innebär då det när klockan är åtta? Yes! S & T - favvisinredarna! =)
För övrigt har hon nog inte tid med mig någon längre stund, eftersom hon just nu sitter med samma helvete som jag, fast på onsdag. Just det - hemtenta!

Nä, nu ska jag sluta älta och fortsätta med mina viktigheter...=)
Snart dags att skala potatis oxå...Bye!

Kommentarer
Postat av: Y

lyssna på din kropp! Unna dig en lugn dag och ta tag i skiten imorgon! Kram gumman!

2009-02-16 @ 17:44:07
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj tjejen,

Tänk så många vi är som Älskar måndagmornar. Blä tvi usch...

Tala om du hittar rätt frekvens.För mitt ylande har inte gett något napp ännu. Ja yla i smyg förstås bara för att tala om för mig vilken frekvens som gäller.hehe Säg inget till maken bara.

Kramis Lena

2009-02-16 @ 19:35:15
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Yalda: Jag har följt ditt råd hela dagen! Inte gjort något "ärligt" handtag alls. Och vet du vad? Jag har njutit av varenda sekund! =) // Kram



Lena: Jag lovar att i smyg tala om ifall jag hittar den perfekta frekvensen...Bara för dig...=) Yla vidare, skam den som ger sig! =) // Kram

2009-02-16 @ 20:39:43
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0