Vilse i pannkakan...

...var ett barnprogram som sändes första gången i SVT den 1 september 1975, där Bengt Westerberg agerade som huvudrollsinnehavare (tillsammans med pannkakan då) och som även stod för manuset till galenskaperna.

...kan man vara när man har svårt att orientera sig i tid och rum, exempelvis när man ska ta sig från punkt A till punkt B och sen dessutom ska tänka omvänt för att ta sig från B till A.

Ja, jag behöver väl inte säga mer egentligen men ja, jag körde vilse på hemvägen. Jag fick hjälp av Simon inom samhället men när vi lämnat det och han satt och läste om sin nya medicin, ja, då var det fritt fram för mamman att välja väg. Fick hybris där ett tag och trodde att jag var en sån som kunde köra på känsla. Jag misstog mig fett kan jag säga. Jag stod plötsligt i en vägkorsning med val som jag knappt kände igen. Valde det som kändes minst fel dock. I detta ögonblick hade jag verkligen ingen aning om i vilket väderstreck jag färdades. Jag skrattade lite, funderade på mitt inlägg om Kristianstad och förväntade mig nästan att snart få bekräftelsen "Kristianstad 58" eller nåt. Det blev nu dock ikke så. Efter en sträcka som kändes som jag kört Skåne runt kom så äntligen en vägskylt som berättade "Tomelilla 12"! PUH!
Nu kommer jag snart att återta kontrollen, tänkte jag. Den kontroll som jag aldrig besuttit i denna aktuella bilfärd. "Alla vägar leder till Rom" säger ett ordspråk och när jag svängde in på vår uppfart tänkte jag för mig själv att alla vägar leder i alla fall hem...På ett eller annat sätt och med olika långa omvägar...Haha. Helt absurt juh!

Nä, har inte tid att tjöta mer nu. "Vad blir det för mat?" har ju börjat! I lööve P M!

Kommentarer
Postat av: Lena

Ha jag såg din kommenter inne hos Johan och nu får du den utmaning jag fick av honom. Nu kanske du avslöjar dig. hehe

Kramis Lena

2009-02-26 @ 21:36:25
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Amen jag och min stora trut! haha...=)

2009-02-26 @ 21:41:20
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Lena

sv: vassego de va så lite så. Men du får inte gå och lägga dig ännu. Hallo du har glömt något!!!!!!



Kramis Lena

2009-02-26 @ 22:36:32
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Haha...Nej Lena, jag har inte glömt...=)

2009-02-26 @ 23:06:22
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0