Ny människa

Har nu äntligen varit inne i duschen och vänt och känner mig som en ny människa! Kan inte beskriva vilken skön dag jag har haft idag. Var så länge sen jag kände mig ledig! Har det inte varit det ena, har det varit det andra. Uppsatsen har trängts med jobb och mitt i allt detta har jag ju, trots allt, försökt att vara lite social. Men det har inte varit lätt, sanna mina ord!
Skulle verkligen behöva ta mig ner till affären för att fylla på lagren här hemma, men tror att jag bestämt mig för att skita i det. Tror inte någon ska behöva svälta ihjäl, finns alltid något. Rester sedan igår till exempel, eller köttfärssåsen sedan i söndags. Den funkar idag med. Jag har ju alltid en förmåga till att laga för mycket mat. Alltid! Särskilt kass är jag på att beräkna ris och pasta. Om man tar så mycket som står på paketet ser det ju så lite ut, så snålt. Så tar jag lite till. Blir alltid över och killarna brukar säga Jaha, och vem kommer mer på middag idag då? eller Har du lagat mat till hela byn, eller? Ja, det låter ju inte klokt faktiskt, att jag aldrig lär mig. Men man kan väl bli bättre. Svårt att bli sämre i alla fall.

Ikväll ska ja faen inte göra mång knyck kan jag säga. Äta, sova, blogga (ja, just de, det har jag gjort hela dan...), kolla på tv, slappa, åhhh, det ska bli så skönt! Kanske äntligen ska få tid att kolla på någon av de där filmerna som mannen införskaffat till mig...Lät den rätte komma in, Den bästa av mödrar...ja, asså här är massor att välja på men kommer inte på fler titlar just nu. Hjärnan är nog inte riktigt med mig än efter sömnbristen, trodde nästan det ett slag, men nä, den behöver nog lite längre rehabilitering än så. Ja, och det ska den få! Hur som helst, ska bara ta det lugnt hela, långa härliga kvällen!

Nu ska jag gå och trolla med rester...kanske skulle kunna bli en paj... eller cili con carne (om det finns vita bönor hemma)...Få se nu då...
Något som är helt säkert är i alla fall, att jag återkommer hit, till min lilla privata hörna fler gånger idag. That's for sure!
Hoppas att ni oxå gör det! Puss!

Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0