Uppe med tuppen!

Godmorgon gott folk!
Vet egentligen inte alls vad ja gör uppe redan, men vaknade och kunde inte somna om...En kopp kaffe o lite blogg passade därför utmärkt =) Så himla skönt o sitta här alldeles för sig själv, innan resten av huset vaknat...Bara jag o kaninen...=)

Hade en härlig kväll med föräldrarna igår - åt ostbricka för glatta livet =)
Ja! Jag ska snart komma in i normala banor med ätandet, men inte riktigt ännu (hör ni hur ja flyr verkligheten?)
Så himla härligt att unna sig alla godsaker - Så himla tradigt att märka hur alla kläder blivit för trånga (måste ha fukt i garderoben, eftersom kläderna hänger o krymper...)
Ja, ja, snarrrt!

Idag ska ja åka in till Malmö för att kopiera böcker, eftersom de verkar helt jävla omöjliga att få tag på inne på vårt fattiga bibliotek här i byhålan...Nej, ska egentligen inte va orättvis nu, de BRUKAR faktiskt välvilligt ordna fram det mesta till mig, men den här gången gick jag bet, verkade helt omöjligt...
Så - in till MAH det bär (Uj, har inte varit där på flera veckor o de har varit ganska skönt att slippa stället ett tag)
Egentligen har jag en föreläsning idag, en något malplacerad sådan, kan ja tycka...Ska handla om intervjuteknik...Men, what the heck, ja har ju redan gjort min intervju, så va ska ja då där?! Mycket dåligt planerad kurs det här faktiskt!
Kopiera alltså...Innebär kolla pengar på kop. kortet, vilket nog är tomt, innebär sätta in pengar, innebär från biblioteket till help-desk, från help-desk till biblioteket...Hmm, måste nog försöka organisera mig lite...=)
Slutar eventuellt med (om inte ref. ex. finns av de böckerna ja söker, att ja måste bege mig till studentlitteraturs egen lilla hörna i närheten av MAH och KÖPA båda böckerna istället...Hoppas på bibblan!)
Just de! Har ju en diktafon som ska lämnas in oxå! Shiiit, vad stressigt de känns nu då! Har ju liksom planerat in annat oxå...

Efter detta lilla besök på MAH ska ja nämligen göra nåt riktigt roligt! Nej, inte gå på stan o shoppa (för vilka pengar då liksom?). Fönstershoppa? Nä, hur kul e de?!
Jag ska titta inom till sonen och hans flickvän! Står ju inför en mycket omvälvande familjestruktursförändring (puh, vilket långt ord, tror inte ens det finns på riktigt...), eftersom äldsta sonen och flickvännen bestämt sig för att slå sina påsar ihop...Jätteroligt OCH jättesorgligt!
Känns för det första helt otroligt att ja har så stora barn...Sen kommer det att bli tomt här hemma...=(
Ja, jag har tre barn till, absolut, men tror att första barnet som flyttar innebär den största och värsta omstruktureringen för en familj...Första gången ju!
Men de ska bli otroligt roligt, gläds med dem! Och det tror ja att alla syskonen oxå gör, men även de e nog lite konfunderade över förändringen...
Jo, åter till det blivande samboparet, som håller på att bygga bo som bäst...De var inne på IKEA i söndags tillsammans med min man (jag jobbade så ja fick inte följa med) och köpte sig en soffa, en hylla och lite andra prylar (mycket som kliar i fingrarna när man kommer in i de komplexet ju), hyrde släp och donade...Syskonen var med och bar o slet...=)
Tänkte att ja skulle åka upp om idag för att checka in de nyinköpta grejerna, provsitta soffan o så...NAJS!

Sen tror jag att större delen av dagen är avverkad, även om jag planerat in att ja ska hinna tvätta, handla, fixa mat, läsa böckerna som jag lånat (vilket jag MÅSTE!), så här står ja igen - den sanna tidsoptimisten och tror att dygnet har minst 30 timmar...Jaja, ska försöka i alla fall...=)
Hörs säkert senare igen. Ha en bra dag på er!

Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0