I huvudet på Afrodite - en måndagskväll

Första dagen på nya kursen är avklarad och jag är inte mycket klokare kan jag säga. "Den kursansvariga kvinnan" gjorde inget imponerande intryck på mig, tyvärr. Hon verkade lite "sval", distanserad och ostrukturerad. Verkade inte riktigt ha tänkt klart på hur hon ville lägga upp kursen...Men, det kan ju bara bli bättre, inte mycket sämre i alla fall. Nej, nu ska jag inte vara onödigt kritisk, men...ja, vi får väl se.
Kursmedlemmarna var till del desamma som tidigare, med ett visst frånfälle och ett visst tillträde...
Vet i alla fall så mycket att det kommer inte att bli några lätta månader framöver...MYCKET att läsa och skriva, med start redan nästa vecka då vi ska lämna in ett "paper" kring kulturhistoria...Tror jag. Som sagt, det var ju inte helt solklara instruktioner direkt. Brukar dock klarna efter ett tag, hoppas det är så nu med.
Efter dagens föreläsning började jakten på litteratur, då det framgick att en av böckerna på litteraturlistan var "huvudbok" och i princip ska läsas från pärm till pärm. Visade sig lättare sagt än gjort att få tag i den dock. Ingen inne på Orkanenbiblioteket, fanns inte på studentlitteratur och inte på Akademibokhandeln...Shiiit!
Nu blir det beställa på biblioteket i Skurup (fjärrlån - kan gå med lite tur) och kommer även att beställa den från AdLibris för att säkerställa att jag verkligen får den...Jävla jagande varenda termin...eller rättare sagt kurs...Om jag bara vetat att den skulle vara så viktig hade jag naturligtvis sett till att beställa den tidigare. Tyvärr är det ett återkommande problem på MAH - den dåliga "förinformationen"! Framgår det att jag börjar bli lite trött på MAH tro? =)
Det ÄR en helt underbar värld, pluggvärlden, absolut! Det är inte det jag är trött på. Vet inte riktigt vad det är, men har i alla fall en känsla av att det snart får räcka. Kanske tillfällig dock. För samtidigt är det ju härligt. Som en skyddad verkstad. Man lägger själv upp sin tid (till stor del i alla fall, eftersom det tenderar att bli mindre och mindre föreläsningar pga. besparingsskäl), planerar och läser som man vill. Bara man klarar tentorna...=) (och det gör man ju...än så länge...OCH efter mycket slit...är tyvärr inte född under den lyckliga stjärnan att jag har allting gratis...får kämpa lite...)
Herregud! Vilket ordbajs! Kände att det behövdes...
Nu ska jag ta hand om disken...
Ses sen...

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej. Tack för dina ord på min sida. Gud vad skönt att höra att du sett vårtecken. Det låter inte helt fel. Nu ska jag bort till din arbetsplats innan dom stänger. så jag kan mysa på nått gått ikväll.

Kram på dig

2009-01-19 @ 20:22:06
URL: http://gullfubbick.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej carita ;-) hehe Carina såklart! Vad kul att du har en blogg! Är inne i en period av bloggläsande så jag lär väl vara en av dina besökare nu. Jag o Bastian går i samma klass igen och vi är rörande överrens om att vi saknar dig, du härliga människa!! Kramar

2009-01-19 @ 20:57:16
Postat av: Afrodite

Hej Paula!

Tack för att du tittar in till mig oxå!

Sikken tur att vi har öppet länge så att man kan skaffa "mys" när andan faller på! =)

Ha en riktigt mysig kväll!//Kram

2009-01-19 @ 22:03:26
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Hej Malin!!!

Vad kul att du hittat min blogg! Och du...du e hjärtligt välkommen åter, så ofta du vill! =)

Åhhh, vad ni e söta! Jag saknar er med! Jättemycke!

Kul att ni går i samma klass ju!

Hälsa Bastian från mig!

Kramar från ehhh...Carita =)

2009-01-19 @ 22:06:56
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0