Men åh...

...vad tiden går och vad jag har blivit dålig på att uppdatera...OCH kommentera!
Förlåt!
Det är absolut inte så att jag tappat intresset, varken för min egen blogg eller era bloggar, utan jag har bara så himla svårt för att få tiden att räcka till för allt härligt man kan göra när det är sommar!
Jag har väl nämnt vid några tillfällen hur mycket jag älskar sommaren...?! *fniss*
Bara att titta på min profilbild och min "kroppsfärg", så förstår ni vad jag menar...=)

Jag formligen älskar sommaren, värmen, solen, ja hela paketet.
Det är så mycket man ska hinna med...stranden, ölen på däcket (hihi), grillningen på  kvällen, pratstunden som avnjutes i den ljumma kvällsbrisen liggandes i en solsäng...you name it!
Plus alla trista måsten bredvid allt det härliga; planeringen inför stranddagen, inhandlingen och packningen inför densamma (man vill ju bara komma iväg...) tvättningen av lilla bikinin (och för all del övriga klädesplagg), dammsugning (jo, någon gång emellanåt, men dock försöker jag undvika att nöta ut golven alltför mycket, särskilt sommartid), körandet av boysen hit och dit (utan att "curla" alltför mycket såklart), ja, allt möjligt.
Tanken att sätta mig vid datorn förekommer ofta, men därifrån till att sätta planen i verket är steget just nu ganska långt...=/

Men, det är väl likadant för alla, eller...nä, ni är faktiskt mer flitiga än jag på att uppdatera...hmmm.
Får bli ändring på det, så att jag inte förlorar er allihopa goa...=)

Dagen idag har avnjutits på stranden.
Som en strandad val har jag vältrat mig fram och tillbaka, alternativt plaskat i böljan den  blå.
Så härligt! =)
Vattnet är riktigt varmt nu juh! =)

Kvällen har vi tillbringat hemma hos mamma och pappa, som bjöd på kaffe, kaka och en liten rackebajsare (spansk honungslikör, som hör semestern till enligt mamsen).

Vilka härliga kvällar vi fått nu!
Riktig tropisk och härlig utlandskänsla!
Inte dumt alls!

Igår var det dock nästan för varmt till och med för mig (och det säger inte lite)!
Vi var i Lund (jag skulle på återbesök angående knutan i knät) och bestämde oss för att "göra stan" när vi ändå var där.
Och det gjorde vi ju oxå...en stund.
Två flåsande, pustande och frustande individer förflyttade sig (läs flöt) runt på Lunds gator i sakta mak.
Hamnade sedan på en helt underbar liten restaurang på en bakgård, där vi damp ner i skuggan och intog en liten pastaanrättning och en kall öl.
Mums!
Sen orkade vi inte mer.
Vi flöt snabbt bort till bilen, fick igång AC:n och materialiserade oss så småningom i vår normala skepnad...
Eftermiddagen och kvällen tillbringades under den stora parasollen (!) under lystigt intag utav grillmåltid med najsiga tillbehör.
På tal om det...har ni provat att koka rödbetor (råa med skalet på) och äta dessa med en klick smör och lite salt på, till grillat?!
Mums, vad gott! =)

Morrondagen avnjutes förhoppningsvis på liknande sätt som dagen.

Nu ska denna svensk intaga ryggläge och fortsätta läsa Anna Janssons "Främmande fågel". =)

Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hilluuuu!!

Som gammal badvakt anar man ju alltid det värsta när riskfaktorn är hög och därför hade jag nästan börjat oroa mej att du drivit iväg på en gummiflotte till Danmark... Höhö! NOT!!

Jag är lika kass som du, men jag "försummar" mina bloggfavvisar istället (med ursäkten att dom säkert skiter i mej också, pga vädret... Hihi!!)

..ang stavfelen... ;) Ser ju "illa" ut för en lärarstuderande... Hehehe!! Men du gör rätt i att skylla på det svårflirtade tangentbordet. Använd det som anledning när du ska lära kidsen...

Att det gamla uråldriga sättet att skriva med penna på papper vinner i alla lägen, menar jag.... fniss

Summan av kardemumman, det låter som att du har en riktigt NAAAAJZ semester och visst får gubben vänta... Vad ska han med byxor till i värmen, egentligen...??!! ;)

Jag har haft "Främmande fågel" i min bokhylla ett bra tag och började läsa den, men tyckte den var lite trög att komma in i, men hojta till om den är värd att ge ännu ett försök... :)

Stor svettig och solvarm kram på dej!!



2009-07-02 @ 09:12:09
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

Jag förstod direkt att du har samma passion för sol, bad och strrand som jag har! Bra dag i dag med andra ord ;-)



Kram!

2009-07-02 @ 17:54:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Nej nu ska vi prioritera rätt, och då kommer bloggen längre ner på listan.

Du gör helt rätt som verkligen njuter av livet.

Ja frånsett stadsbesöket då...

det var väl inte särskilt smart?

Kramen

2009-07-02 @ 21:17:44
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: anne

Röbetorna låter gott, misstänker att det bara vore jag som åt...



Temperaturen lär väl vara på nedåtgående om jag inte misstar mig, och det tycker jag är skönt. Som tur är så är nätterna svala ändå.



Sola med förstånd, du soldyrkare! :)

2009-07-02 @ 22:55:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ok jag erkänner.

Men har du sett min hårfärg så förstår du kanske.

Ibland är vi blondisar inte särskilt brighta!

Kram å god natt!

2009-07-02 @ 23:06:21
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: annica

ingen fara gumman, förstår presis, det blir nog så här med bloggarna på sommaren.

kram

2009-07-04 @ 23:00:12
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: anna

ja, man ska passa på att njuta medans man kan!

2009-07-07 @ 18:58:35
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0