Nannig, nannigare, nannigast...

...är jag nu!
Efter en heldag i kassan på Coop, tacomiddag med familjen, promenad med mannen och sen en film (Wedding crasher, tror jag att den hette), är jag nu redo att kasta in handduken. Det blir inte roligare än såhär idag. Jag är trött.
Morrondagen bjuder, även den, på en heldag i "mitt andra hem" och så även söndagen. Vilken helg va'!
Jaja, det är ju ingen risk att jag missar någon underbar stranddag i alla fall, eftersom vädergudarna verkar anse att solen, den har vi minsann fått tillräckligt av denna sommar.
Men jag vill ha mer! Jag är inte nöjd än. Jag vill ha fler lata, härliga och underbara dagar på min härliga playa. Jag vill ha ut mer av sommaren än såhär. Men inte kan den väl vara över än...?!
Snart har alla haft sin välförtjänta semester och är tillbaka på sina jobb. Ett helt år tills nästa semester...Är det klokt?!
Nä fy...jag blir deppig av att tänka på det. Nu ska jag hit the sack.
Kanske blir det några rader lästa i min senast inköpta bok "Nattfåk" av Johan Theorin. Boken fick pris för Bästa svenska kriminalroman 2008 av Svenska Deckarakademin. Visst låter det lovande?! =)
Jag har just avverkat Anna Janssons "Främmande fågel" och "Inte ens det förflutna" samt Camilla Läckbergs senaste bok "Sjöjungfrun", som verkligen var en höjdare! Riktigt, riktigt bra! Tog slut alldeles för snabbt bara, läste ut den på mindre än 24 timmar! =)
Hoppas att ni får en fortsatt härlig helg! Må så gott!

Sweet Dreams Graphic #32


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är duktig att läsa böcker du. Jag är lite stolt över mig själv som avverkat tre denna sommar. Två dåliga och en bra. Ha en fin dag, trots arbete. Jag har haft otur och RETURNknappen på min dator har ballat ur. Jag blir så trött! Hoppas du får en fin lördag. Kramen

2009-07-25 @ 09:49:45
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Znogge

Har läst boken och den är jättebra!



Tråkigt med vädret bara! Här började dagen soligt men nu ösregnar det. Stranden är bara inte att tänka på...

2009-07-25 @ 11:38:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: hugan

Nej det blir mer sommar vänta bara!



Här öser regnet ner idag igen..men det blir mycket gjort här hemma-inne, alltid nåt positivt!

Ha en fin helg iaf.!

Kram

2009-07-25 @ 12:08:24
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: T

Inte är sommaren över än inte! Vi har ju inte målat klart huset än! Snart kommer värmen tillbaka. Fast kanske inte semestern dock...tänkte inte på det.



Jag har också begravt huvudet i böcker sista tiden. Min illa verklighetsflykt. :)



Stor kram till dig!

2009-07-25 @ 13:55:34
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Anna

Tjingeling!

Kikar in för att tala om att jag fått mej ett ordentligt skratt...

Låg säga att jag ALDRIG upphör att förvånas...

Nu tänker jag njuta av mina resterande lediga dagar, oavsett vädret... Huvudsaken är att det är LUGN OCH RO... L

Bamsekram vännen min!!

2009-07-25 @ 14:02:50
URL: http://miranna.se
Postat av: jeanette

vi såg oxå den filmen..såååå mysig film..och rolig..

kramisar från mig

2009-07-25 @ 23:14:21
URL: http://www.jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: Lena

Halloj gumzan,

Nu är vi åter i Svedala och fryser som attan. Turkiet är väldigt varmt just nu. Vi hade 45 grader i skuggan vilket blev lite för mycket för en frusen svedaling. Hade lite svårt med att det var konstant runt 40 grader dygnet runt men de sista dagarna njöt jag. Men sola gick inte med min allt för vita kropp. Fick nöjt sitta i skuggan och försiktigt försöktigt ligga en stund i solen. Så någon bränna har jag inte fått.

Hoppas att allt är bra.

Kramis

2009-07-26 @ 15:39:54
URL: http://aforia.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0