Sömnlös i S...

precis som Meg Ryan och Tom Hanks...men av helt olika anledningar! Här handlar det mest om olika ljud i allehanda styrka. För att nämna ett - ösregnet utanför fönstret! Inget stilla, strilande sommarregn här inte, utan stora, hårda regndroppar som nästan slår sönder marken. Och säkert gör hål i tvätten som hänger ute sedan igår (och som jag får tvätta om...som om jag inte redan har nog i tvättstugan liksom...). Men så är det när man är bekväm och har god tro och stora skor. För inte skulle det väl bli regn idag?! Nåja, ett I-landsproblem det där.

Måste ju berätta om min lördag (när jag ändå är uppe och igång liksom)! Anne undrade ju vad det var för "övningar" som utspelade sig under min lördagskväll...JO! jag var på konsert!

OK, vi tar det från början...
Jag växte upp i en liten Skånehåla, ungefär en mil från min nuvarande (och de senaste tjugo årens) hemort. I min barndomshåla har man startat ett litet sommarevenemang (andra året i rad och förra året uppträdde Frida "Dunka mig gul och blå" Muranius och Kim Larsen...ett evenemang som jag i fjor missade eftersom den gick av stapeln samma dag som  vår Turkiet-resa påbörjades) som jag sannerligen hoppas upprepas i många år med varierande artister. Platsen för evenemanget är en idrottsplats (Möllevallen) med stora vallar runtomkring (där jag för övrigt åkt många turer på pulkan, både som barn och vuxen...hihi OCH övervakat många fotbollsmatcher under tonåren...nja, det var väl inte direkt fotbollen som drog...intelika mycket som de snygga killarna som utövade själva sporten *fniss*). Nere i denna håla riggas alltså en scen och i år intog Adde Malmberg scenen som uppvärmare åt Måns Zelmerlöv och Jerry Williams. Jag kan säga att alla tre gjorde ett mycket bra jobb och lyckades engagera den stora publiken (4000 pers.).
Den mäktigaste känslan var då jag kommer uppifrån och kommer över kanten på vallen och jag ser "min" idrottsplats uppifrån och alla de folk som samlats nere på gräsplanen. Vilken härlig syn! Svårt att förklara (och det låter kanske inte klokt i era öron), men det var verkligen en överumplande känsla som kom över mig...nostalgi!!!

Denna bild hade någon fotograf (Ystads Allehanda 2009-07-12) lyckats fånga precis då jag och mitt övriga sällskap tittar fram över kanten, det magiska ögonblicket alltså...=)



Jag står i vitt och svart alldeles i mitten =) (nej, inte hon som spejar, utan precis bredvid henne, en person åt höger i bild)

Dessa båda godingar underhöll publikhavet:



Mums...eller jag menar Måns...=)



Jerkan - still going strong...=)



Visst är det en härlig vy...?!

Alla bilderna är lånade på YA:s hemsida. Privata bilder kommer eventuellt, men de finns på den andra datorn, så tills vidare får ni hålla tillgodo med dessa...=)

Vi var ett gäng på tio pers som först träffades på en liten drink och snacks och som sedan övervakade  konserten tillsammans under glada tillrop och en underbar picknick korg med såväl ätbart som drickbart. En härlig kväll som avslutades hemma hos dem vi startade, med en god grillad korv i bröd. En magisk och helt underbar kväll! =)

Nä, om jag skulle försöka få en till blund i ögonen då...Tjing och godnatt (eller snarare godmorgon)!

Kommentarer
Postat av: anne

Verkar ha varit en toppenkväll! Kul när det rör på sig! Och godnatt kl 5.55 på morgonen, det var länge sen...:)

2009-07-13 @ 07:04:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jerka ä rju min mors stora stora idol.

Jag tycker oxå att han är cool, och jag tycker verkligen att Måns är Mums!

Låter verkligen som en kväll i min smak!



Kramen

2009-07-13 @ 09:59:59
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Anna

God morgon!! gäspar stort

Vi var vakna ungefär samtidigt du och jag, men i stället för att sätta igång datorn, så beväpnade jag mej med blomspruta och jagade vilda småmissar... Det flög kattungar till både höger och vänster, när dom vettskrämda undrade vad 17 det var dom hände... Till slut la sej återigen lugnet här och vi fick sova fram till 9!!

Nu är frukosten avklarad och G ska strax åka norrut i mormors Renualt Clio...

...och du... Mot snarkande karlar funkar en kudde minst lika bra som en kavel... Över ansiktet lite så där laaagom länge...Hehe!!

Pöss på dej och ha en fin dag!!

2009-07-13 @ 10:21:38
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

Vilken härlig kväll men vilket förbaskat regnande! Jag hade precis fått tvättat all smutstvätt och hängt ut den...



Nåja, ha det gott i dag!

2009-07-13 @ 10:45:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Katinka

Wow, vad härligt! ser ju ut som om ni haft det underbart trevligt. Kul att få se dig också. Om än på avstånd. Kram!

2009-07-13 @ 11:51:34
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Nastasia

Så himla HÄRLIGT att ni hade det så BRA! =D

...fortsätt att ha det riktigt BRA!



Kram på Dig!

2009-07-13 @ 13:46:45
URL: http://nastasia-nastasia.blogspot.com/
Postat av: anna

åh, jag hade velat se Kim Larsen!

2009-07-13 @ 16:00:11
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Bibban

Klart att du inte kan sova!!!du repeterar väl den härliga kvällen med mums å moms å jerka o allt...hehe

Kram på dej o sov gott

2009-07-13 @ 19:19:08
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Paula

Låter mysigt. Många av våra vänner var där o alla nöjda.....kram

2009-07-13 @ 22:53:37
URL: http://gullfubbick.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0