2 timmar...

...det var vad jag fick på stranden idag!
Men hallå! Var det "förtryddet" att jag skulle få en hel dag?!
J**la vädergudar!
Men å andra sidan - bättre än inget juh!
Och gött var det!
Satt där och bara filosoferade i stort och smått, läste lite, drack lite kaffe, lyssnade på vågornas skvalp, njöt av min medköpta räkbaguette...alltså, man kan ju helt klart ha det sämre!
Och vet ni vad?!
Jag "badade".
Ja, alltså, det var ju inte så att jag låg och flör rundor precis, i godan ro...nä, snabbt i och ännu snabbare upp! =)
Känt på Östersjön har jag gjort i alla fall!
Åh, vad jag älskar det!
Inget går upp mot sommaren!
Inget går upp mot stranden!
Äntligen är du här, underbara sommar!
Som jag har längtat!

En liten språklektion, såhär en helt underbar sommarkväll...=)
Liten sommarparlör till er som ska ut och resa i sommar!
Jag menar, ska man ut och resa måste man känna till vad det underbaraste ordet som finns, heter på allehanda språk...=) (eller meningslöst vetande á la Afrodite...Haha...)

"Sommar" på olika språk:

Turkiska: yaz
Grekiska: καλοκαίρι
Spanska: verano
Persiska: تابستان
Ryska: лето
Serbiska: leto
Bosniska: ljeto
Kroatiska: ljeto
Albanska: verë
Arabiska: صيف

(Psst...fråga mig inte hur de uttalas...)

"Sommar" är den vackraste årstiden, enligt mig...jag fullständigt älskar den!
Frågan är vilket språk ordet "sommar" är vackrast på...hade man bara vetat hur de uttalas...

Ja, det var Afrodites funderingar idag...
Stora sådana, som ni märker...=)
Nu ska hon inta soffläge ett par timmar, sen sträcka ut sin graciösa kropp i vågrätt läge.
Tjing, hej, puss & kram och ha det bra!
Godnatt oxå! =)

Kommentarer
Postat av: hugan

hehe ja jag undrar just hur den den nedersta uttalas?!?! ;)



Ja lyllos dej som åtminstone fått två stackars timmar på stranden!!!! Här är det en månad kvar innan man kanske får en timme på en strand...kanske..



Gonatt på sej!

kram

2009-06-02 @ 22:24:26
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: anne

Via soffläge har jag förpassat mig till sängläge. Inget sängläge har gällt idag, jobb och ösregn är vad vi har haft.

2009-06-02 @ 22:51:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe!! Uttalas...??!! Jag vill veta vad DET STÅR... Rena GREKISKAN... (hihi)



Ja, min dag blev väl ungefär som din...

Dvs solen SKEN MED SIN FRÅNVARO... suck

Men jag fick besök av ännu en skånsk bloggis i går eftermiddag, så dagen slutade på ett trevligt sätt i alla fall... :)

Solen kikade fram igen framåt kvällen, så det blev både grillat och ett (par) glas rött...

Därför mjukstartar jag idag...

Lite trött i mössan... ;)

Storkramen och har du hällt upp kaffet ännu?? ;)

2009-06-03 @ 08:30:46
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Speja

Härligt, det kändes nästasn som om jag var med dig där på stranden. Och så fick man ju lite språkundervisning som grädde på moset.

2009-06-03 @ 10:34:19
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Bibban

Heje vad skönt att du är samma Afrodite nu som innan jag for..samma slodyrkande härliga människa..och utan kängor till på köpet, trodde häromdagen att det inte fanns nån sol, bara regn..men den tittade fram till slut. sandalerna åkte på när vandringen var över gött...

Kram på dej

Bibban

2009-06-03 @ 14:17:36
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Znogge

Sol, räkbaguette och standen! livet på en pinne, helt klart ;-)

2009-06-03 @ 17:32:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anne

Hahahaaa! Du hade länkat kommentaren till en gamal bloggversion! inte undra på att det inte fungerade! :)

2009-06-03 @ 18:53:25
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0