Godkväll!

Jag har haft en riktig heldag med den coola bruden Anna och hennes lille vovvsing! =)
Mycket snack och tjejtjatter och ännu mera kaffe har avverkats under dagen, som avrundades med en hämtpizza.
Tiden gick så snabbt (vilket den ofta gör när man har trevligt) och plötsligt var klockan halv sju och magarna kurrade.
Det blev därför ingen grillning, som jag tänkt, utan vi beställde pizza istället. Inte helt fel det heller. =)
Tack för en jättemysig dag Anna och förlåt att jag var lite seg i kolan...(dageneftersyndrom) =/
Nu ser jag fram emot nästa dejt, som förmodligen blir träffen som går under namnet "Bitches on the Beach 2009".
Vet ni vad jag kom på nu?! Nu förstan, 1,5 timme efter avslutad träff! Att jag inte haft framme kameran under hela dagen! Jag har således inga bilder att bjuda på från vår dag tillsammans. Så förargligt och så fruktansvärt dumt! Men - förhoppningsvis går det fler tåg...=)

Den senaste 1,5 timmen har jag tillbringat tillsammans med Ludwig och de desperata hemmafruarna. Vilket fruktansvärt irriterande säsongsavslut! Nu måste man gå i flera veckor och inte veta...Grrr!

Igår, när jag kom hem från min dejt med bästa väninnan, hade jag fått en kommentar om en utmaning från Anna. Lullig och trött som jag var vid hemkomsten beslutade jag mig snabbt för att avstå från att besvara dessa utmanande frågor där och då. Vet ju inte riktigt vad för slags svar det skulle kunna bli i dåvarande tillstånd...fniss...eller så hade det blivit hur bra som helst, vem vet...=)

Då kör vi igång...=)

1. Hur gammal är du om fem år?
Hmmm...nu ska vi se...sisådär 37...ja, kanske plus, minus tio år...
2. Vem var den sista du träffade?
Sonen Simon, som kom hem efter en träff med polarna
3. Hur lång är du?
Alldeles för lång, enligt min man...cirkus 1.70 cm ö h
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Jisses, vad svårt...kommer inte ihåg! Jo! Den allra första Rocky-filmen, som gick på televisionen i helgen
5. Vem ringde du senast?
Samma, som vanligt - sis! =)
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Haha...=) himla trist att vi inte kunde inta vinet tillsammans! Nästa gång....=) Skickades till MirAnna =)
7. Vad är dagens planer?
Med tanke på dygnets sena timme - göra klart utmaningen, sen nanna kudden...ZzZ
8. Föredrar du att ringa eller sms?
Ringa - vill ju så gärna att andra ska få njuta av min ljuva stämma...=)
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Still going strong...gifta.
10. När såg du din mamma senast?
I går eftermiddags då jag var och handlade...på Coop.
11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna, men de kan bli väldigt svarta vid stark frustration...
12. ???
13. Har du någon gång hittat en katt?
Ja, tyvärr...en som hade blivit överkörd precis utanför mitt föräldrahem när jag var i tioårsåldern...=/
14. Vilken är din favoritplats?
Haha...gissa! The beach is the place for this bitch! =)
15. Vilken plats föredrar du minst?
Var som helst utomhus då det är kallare än 15 grader
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Då har jag sommarlov, precis som alla andra lärare...fniss
17. Vad skrämde dig som barn?
Samma som idag - spindlar och tandläkare!
18. Vem fick dig att skratta sist?
Sonen Ludwig =) Dessförinnan Miranna =)
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Ja, egentligen...men likförbannat står det ett antal kassar med dylika ting i källaren...
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Min alldeles egna är en lappis...men använder lika ofta mannens stationära
21. Sover du med eller utan kläder?
Beror på situationen, men oftast iförd endast trosor
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Mannen och jag förfogar över vars två i dubbelsängen
23. Hur många landskap har du bott i?
2 - Skåne och Västra Götaland eller Bohuslän...i Göteborg i alla fall...hihi vad pinsamt!
24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Nääää, vem gör sånt?! Usch!
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Beror på situationen...men generellt är jag nog en strumpmänniska
26. Är du social?
Det tycker jag nog...=)
27. Vilken är din favoritglass?
Piggelin...både som drink och glass faktiskt...=)
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala sura skulder först...sen ge mina barn allt vad de ville ha och lite till...sen resa, resa, resa...shit, hur länge räcker en miljon egentligen?!
29. Tycker du om kinamat?
Absolut!
30. Tycker du om kaffe?
Jag andas kaffe, jag inhalerar kaffe...herregud, jag ÄR kaffe! =)
31. Vad dricker du till frukost?
Se fråga 30
32. Sover du på någon särskild sida
Jadå...till 99% på vänster sida
33. Kan du spela poker?
Absolut...men kanske inte om ni frågar mina söner...hihi
34. Tycker du om att mysa?
Mysa är ett brett begrepp, men ja, absolut!
35. Är du en beroendemänniska?
Ja, av kaffe, som oftast går väldigt bra ihop med giftpinnar, tyvärr...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, faktiskt. En av mina bästaste vänner...men jag har ett års längre livserfarenhet än hon har...=)
37. Vill du ha barn?
Njäääeeee...trodde aldrig att jag skulle kunna uttrycka detta, men efter att ha producerat fyra, där den äldste är 21 och den yngste är 14, anser jag mig färdig med denna aktivitet. =) Vad fri och bekväm man blir med stora barn! =)
38. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, engelska och tyska
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, jag har haft turen att slippa detta
40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet...because it goes with the beach!
41. Vad spenderar du helst pengar på?
God mat! =) Kläder...skulle jag ha alldeles otroligt för mycket på fickan (händer sällan) så absolut en resa...
42. Äger du dyra smycken?
Nej...inga jättedyra i alla fall. Är inte mycket för smycken (till min mans stora besvikelse...)
43. När känner du dig lycklig?
På sommaren! =) När jag är på semester! I min familjs närvaro! I glada vänners sällskap! När min omgivning är lycklig blir jag lycklig.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En pizza...=)
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jisses! Finns en del att välja på och jag kan inte utse en som roligast. Har några vänner som kan kandidera på posten...
46. Välj ett ärr på din kropp?
Mina två ärr efter vattenkoppor i vänster tinning...
47. Vad har du för ringsignal?
Haha...Boxerreklamens "Dancing time"...me like!
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Nope, inte ett enda...de har så dålig passform...=)
49. Flirtar du mycket?
Det skulle jag inte vilja påstå...
50. Vart togs din profilbild för din blogg?
I Alanya i Turkiet sommaren 2008...Åhhh!
51. Kan du byta olja på bilen?
Nope...jag har andra oljor att hålla ordning på...=)
52. Har du fått fortkörningsböter?
Usch ja, förra sommaren då jag körde i 62 där det var 50. 2.400:- fattigare på bara några få sekunder!
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Håller just nu på med den andra boken i Stieg Larssons trilogi - "Flickan som lekte med elden"
54. Läser du dagstidningen?
Ja, nästan varje morron...bläddrar i alla fall
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Inte för tillfället, men om jag gör det blir det "Allas" - en tidning jag tycker uppfyller det mesta jag söker i en tidning...Har just startat en prenumeration på "Tvärsnitt" - en historisk tidskrift som kommer ut en gån i månaden...
56. Dansar du i bilen?
Oh ja! Ofta! Till Boten Anna exempelvis! Ingen låt får igång mig som den! =) Ibland diggar jag till min ringsignal...tills jag kommer på att "shit, det är min mobil som ringer..."
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Mix Megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Min namnteckning. Ett litet "ofog" jag har...att skriva ner min namnteckning typ 100 gånger under ett samtal (eller 1000 gånger, beroende på samtalets längd)
59. När var du i kyrkan senast?
Oj, den var svår...inte den blekaste aning!
60. Vilka personer utmanar du:
Anne, Lotta och Bibban OCH Laila (hihi...som verkade gilla frågorna...=) )

Lycka till tjejer och sov gott allihopa! =)

Kommentarer
Postat av: Lena

Go natten gumman,

Vad roligt att höra att ni har haft det bra du och Anna. Men du nästa gång, glöm inte att ta foto. Så att jag som sitter långt ifrån kan få smaka en del på det.

Kramis

2009-06-17 @ 00:46:42
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Hehe!

Lycka till!! Jag har en känsla av att det kan bli lite "tokroligt" även i kväll.. :)

...och TUSEN TACK SJÄLV!!

Nästa gång kacklar vi i stället för tjattrar... Höna/apa... Same same but different...

Kram och sov sött!!

2009-06-17 @ 01:10:39
URL: http://miranna.se
Postat av: Lotta

Jaha, så då ska jag försöka svara på frågorna.

Fixar det i em.

Jag tror att det var Susan som han gifte sig med. Måste ha varit det.

Vad tror du?

Kramen

2009-06-17 @ 06:42:38
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Znogge

Kul att dagen blev lyckad och dessutom fick vi veta lite mer om dig :-)



Kram och god morgon!

2009-06-17 @ 07:06:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Helen

Vad kul att du fick en heldag med kompisen.

Roligt att läsa dina svar nu vet jag massor mer om dig.

Ha en bra dag

2009-06-17 @ 07:32:07
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

Haha! vilka knäppa frågor!

Kul med en bloggkompisträff!

På studenten i fredags så hade jag "Curlingmorsan", "Linniee" och "Malins Prinsar" här hos mig och de fick träffa GrannAnna, SnyggErik, Pucko, Sonen, maken mfl.



Puss!

2009-06-17 @ 13:30:56
URL: http://www.lailasliv.blogspot.com
Postat av: Bibban

OJOJOJ kära lilla du hur ska jag hinna allt detta..är det ok om jag kopierar svaren åxå?? hehehe ganska många svar är lika som ögonfärg och kaffe o sånt..det tar vi en annan dag

kramr till dig från mig

2009-06-17 @ 21:40:12
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Lena

go kväll gumman,

Tassar in för att önska dig en god natt och en underbar dag imorgon. Själv blir det en liten tur med dammsugaren och moppen. Vi ska nämligen fira midsommar här.

Kramis

2009-06-17 @ 21:48:08
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Annette

Hellooo my friend:)

Kikar in ibland men är inte så ofta här ute längre, saknaden blir ju lite för stor då haha. Men en dag kanske det tar i och börja bubbla igen och då jäklar kommer jag med dunder och brak ;)) Härligt att ha några bloggvänner så när kan jag tro ;) Finns ju absolut några man VERKLIGEN skulle vilja träffa"Live". Men det kanske händer en dag det med. Allt bra med vår kärlek- och skönhetsgudinna annars då??



Kram i mega massor till skåneland

2009-06-17 @ 22:33:40
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Anne

OK! :) Det här får bli en soffövning, inget man river av under tre tillstulna minuter på jobbet...;)

2009-06-18 @ 10:03:47
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Malin

hahahah fråga 56 är ju klockren! Sjukt bra svar! Bara skrattar här bakom skärmen! Ha en fantastisk midsommar! Kramar om

2009-06-18 @ 14:06:14

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0