Jahaja...

...inställt läkarbesök i Lund = en helt orörd dag! =) Inte helt fel om ni frågar mig! =)
Ja, det var ju synd på besöket, men det var inte särskilt genomtänkt ändå; att jag skulle till läkaren innan jag varit på magnetröntgen...ingen logik liksom. Och det är ju ändå några mil mellan min håla och Lund...Hoppas nu bara inte att jag ska behöva vänta flera månader. Man vet ju aldrig med sjukvården liksom. Och det är ju sommar och semestrar.
Jaja, den tiden, den sorgen. Kan inte påverka det ändå...=) Känner för övrigt en tjej som brukar uttala otroligt kloka ord ( och jag citerar här klokgumman Anna...hihi): "Jag har accepterat det jag inte kan förändra, förändrat det jag kan och haft förståndet att inse skillnaden..." hihi...=)

Det är för övrigt samma klokgumma som kläckt idén om "Bitch on the beach 2009", som jag tänker delta i.
Jag tyckte det var ett tema som passade mig plus, och inte minst, en kul idé - att träffa de andra bitcharna som jag dagligen "snackar" med. Gör som jag - besök Mellbystrand i sommar och träffa andra bloggisar under avslappade och roliga former...=)
Här har ni inbjudan igen och mer kan ni läsa på Annas sida under inlägget "Bitch on the beach 2009" (och nu tänker ni - "men varför länkar hon inte bara dit istället för att man ska behöva sitta och leta...jo, för att jag inte kan och vet hur man länkar till någon annans specifika inlägg...that's why =) Är inte så insatt i dessa tekniska finesser...)



Om solen fortsätter att sprida sina underbara strålar är aktiviteten för dagen given - slappning på Mossby Beach! Där ska jag ligga och vältra mig i sanden och den enda ansträngningen blir att någon gång emellanåt vända på steken. Ja, och möjligtvis vända blad i boken...=)
Om inte vädret håller, ja då tvingas jag kanske inse faktum - att jag har en trädgård som inte är alltför fager och ett hem som skulle behöva sig ett liiitet ansiktslyft. Jag behöver alltså inte "gå sysslolös". Alltid skönt att veta liksom...
Eller så kan jag ju bädda ner mig i soffan med filt, kaffe och boken jag börjat läsa. Alternativt slänga mig i en av solsängarna doin' the same. =)
Ah, vi får se. Just nu har jag fullt upp med att vakna, dricka kaffe och bara va'.
Kaffe på er! =)

Uppdatering:
Det blev en solsäng på däcket läsandes "Män som hatar kvinnor".
Mmmmmmmm...=)

Uppdatering numero dos:
Solen försvann och därmed värmen...dock inte läslustan...=)
Soffa, filt och bok...heeela dagen!
Mmmmmmmm...=)
Men först - fika med lillbrorsan!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket klokt talesätt och viket kul initiativ! Hoppas din dag blir bra men stranden är det nog inte att tänka på. Här är det väldigt mulet...



Kram!

2009-06-09 @ 12:23:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

halloj gumman,

Tack för ditt fina inlägg om lilla mig. Något som slog mig när jag läste återigen din lilla fadäs är: Att glömma är mänskligt men att förlåta är Gudomligt. Och jag tror nog att Maken drar sig mot det gudomliga. hehe

Själv är jag rätt sliten just nu. Har tagit över Dotterns förkylning med feber och känner mig allmänt kass. Men vad gör man inte för sina barn? hehe

Kramis

2009-06-09 @ 12:28:37
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anne

Och i Lund arbetar de enligt Lean på flera kliniker och mottagningar...Med tanke på logistiken av röntgen och läkarbesök...



Nog lär du bli liggande som en koldolme med Stieg Larsson idag, sol eller regn. Jag kunde inte släppa dem!

2009-06-09 @ 13:04:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Katinka

Att bädda ner sig i soffan med mysfilt tycker jag bara är helt underbart. Exakt vad jag ska göra nu. Hoppas du har en fin dag!

2009-06-09 @ 15:03:34
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Anna

Tjohooo!!

Ja, visst är det trist och i dom flesta fall är det väl bäst att, om inte rycka på axlarna, så åtminstone se mellan fingrarna (dvs ta ett steg tillbaka och se om det är värt besväret...) men ibland så går inte det, helt enkelt...

Som sagt, för att uppnå yinyang,

så behövs ju båda sidor... :)



Jag vill förresten tacka för ALLA ovanstående komplimanger!! Hade väl aldrig i min vildaste fantasi trott att jag, en dag i juni, skulle bli citerad i cyberspacen..!! fniss

Det får mej att tro mer och mer på att "the law of attraction" verkligen fungerar... Hihi!!



Hoppas du hade en mysig dag med din bok och en mysig kväll i tv-soffan.

Jag ska kasta mej i bingen inom en väldigt snar framtid, men om jag inte är helt ute och cyklar, så "skrivs" vi imorgon!! :)



Stor kram och sussa sött!

/Klokgumman

2009-06-09 @ 22:17:26
URL: http://miranna.se
Postat av: Lotta

Så kan man ju oxå spendera sin dag.

HÄRLIGT!

Så ska livet levas.

Iaf med jämna mellanrum, det behöver man ju verkligen.

Kramen

2009-06-09 @ 22:32:02
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: anne

Fastnade du i boken...? :)

2009-06-10 @ 08:44:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Maria

Gomorron :-)



Bitch on the beach lät intressant :-)



Ha en fin dag !

Kram

2009-06-10 @ 08:48:41
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0