Onsdag morron...

...och jag är ganska pigg och utvilad faktiskt. =)
Kanske beror det på min tidiga sänggång med Stieg Larsson vid elvasnåret och att jag bara orkade i 45 minuter. ;)
Himla bra bok, som är svår att lägga ifrån sig, men är man trött så är man. Boken hamnade i huvet på mig och jag gav upp. Bra om man kommer ihåg vad man läser oxå liksom.

Ännu en ledig dag ligger framför mig och det känns så j-a gött! Med risk för att bli tjatig, så hade det ju inte varit fel om vädret varit lite mer i min smak, med sol och värme. Men man kan uppenbarligen inte få allt. Man får vara nöjd med det lilla, sägs det. Och jag är hur nöjd som helst med alla mina måsten - som lyser med sin frånvaro...hihi.

Onsdag är det idag, lill-lördag även kallad. Vet ni varifrån lill-lördag kommer? Jo, enligt en säker källa (hihi) kommer ordet från "piglördagen". Det var den dagen då pigan var ledig, eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen. Piglördagen inföll på onsdagar. Det är med andra ord legitimt att ta ledigt idag, denna pigornas dag...Så nu vet ni det! =)
Dessutom är onsdagen uppkallad efter guden Oden. Idel lärdomar här idag...hihi.

Denna piglördag ska avnjutas i soffläge så långt det bara går. Endast förflyttning för matintag och dylika ting.
Kaffe och liten bloggpromenad står dock närmast på schemat.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Då får jag önska dig en härligt avkopplande piglördag!



Kram!

2009-06-10 @ 09:48:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Halloj gumman,

Så det är ryggläge idag. Här med, försöker bli av med den nedrans förkylningen. Så här kommer det att softa i soffan med god bok och lite Herr Obama.

Kramis

2009-06-10 @ 10:17:50
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lise-Lotte

Kikar in och säger hej

2009-06-10 @ 11:03:19
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: Katinka

Jaså, det var piglördagen... Jag är också ledig idag så jag kan ju identifiera mig med det där!

2009-06-10 @ 13:26:36
URL: http://presentabel.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0