Rikedomar...

...är mer än bara pengar!
Jag har ju till exempel en väldigt rik familj - barnrik alltså. =)
Det är min största rikedom - min familj, mina nära och kära, mina älskade.
Utan dem hade jag varit nada, zipp zero, nothing.

Idag fick jag dock smaka på en annan "rikedom"...för en gångs skull.
En rikedom som har många synonymer och för all del slanguttryck;
Betalningsmedel, kontanter, slantar, kosing, klöver, flis, pix och många fler.

Jag slapp efterskatt och fick mer än 100 riksdaler i skatteåterbäring.
Bara det är en rikedom!
Ja, nu låter det ju som om jag vunnit storkovan på "Statens skattelotteri" (som min vän Anna så finurligt uttryckte sig), men så är ikke fallet.
Men tillräckligt med återbäring för att en fattig student ska gå igång, känna sig extra lyxig och bjuda familjen på gubbar med guldkant...hihi.
Man kan inte köpa lycka för pengar, men det blir f*n så mycket enklare om de alls finns, än om de lyser med sin frånvaro. Man ska vara nöjd med det lilla sägs det - och det kan man väl säga att jag är denna dag. =)

Nu tackar Afrodite von Anka för sig och hoppas på ett kärt återseende i morron!
Kram och godnatt!



Kommentarer
Postat av: Znogge

Pengar är långt ifrån den sanna lyckan men som du säger, det underlättar helt klart om det finns lite reserver. Vår skatteåterbäring gick till resan och det var inte det sämsta!



Ha en fin dag!

Kram

2009-06-11 @ 06:35:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Japp igår kom dom, och leendet med dom. =)

Kramen

2009-06-11 @ 06:39:26
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Anna

God morgon!!

Hihi! Det var inte meningen att skrämma iväg dej... ;)

Jag var bara HELT UTMATTAD efter shoppingturen till Hbg... "Slut som artist" eller hur man nu ska uttrycka sej... Inte hittade jag det jag skulle, heller... Men det blev en del annat istället, så resan var inte helt i onödan... :)



Kram vännen och ha en jättebra dag (även om det verkar som om SMHI återigen inte kunnat förutspå vädret rätt, för när jag kollade sist skulle det vara sol och värme idag och imorgon... Grrrr!!)

2009-06-11 @ 07:49:41
URL: http://miranna.se
Postat av: Anne

Jaa du, pengar sitter aldrig ivägen, och friheten av att ha litet mer än vad som går åt är underbar. Synd att de perioderna inte är konstanta.



Du, det är något knas med din "blogglänk" när du kommenterar, man kommer till en flera år gammal version av din blogg och får meddelandet att du inte uppdaterat. Jag vet inte vad det rör sig om, men det kanske du gör. Det har varit så ett bra tag nu.

2009-06-11 @ 08:35:25
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anna

ja det där med pengar är ett evigt dilemmA, HA EN BRA DAG!

2009-06-12 @ 13:59:33
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0