Fredag, läsa och Let's dance!

Gårdagkvällen bjöd på en liten överraskning. Plötsligt öppnades yttardörren. Jag funderade i några sekunder och kom tíll sist fram till att vi alla var hemma. Nästan. Det var alltså mannen, som kom hem "en dag för tidigt". Ja, för han brukar sällan komma hem förrän på fredagen. Trevlig överraskning!

Detta gjorde att jag i morse helt sonika kunde vända mig om och obekymrat sova vidare, eftersom han steg upp och såg till att sönerna kom upp i tid. Najs! Jag fick sovmorgon! Me like!
Ja, alltså killarna fixar ju egentligen själva att gå upp, de är ju stora, men de är ju så otroligt sega. Trötta. De behöver en puff i baken, helt enkelt.

Själv sov jag lugnt vidare tills klockan nio, då frukosten var framdukad. Så härligt!
Sen har jag suttit och bläddrat runt bland mina favvisar för att se vad som hänt sen sist och nu har det slutligen blivit dags för mig att fatta lite kärlek till boken som ligger bredvid mig. Den tjocka, med 400 sidor...Den är oerhört intressant, men är trögläst. Ska försöka ta mig igenom i alla fall 100 sidor idag.

Mannen drog till "den stora staden" för en liten stund sen "så att du kan plugga ifred", sa han. "Tack", sa jag. Och så behövde han ett par nya skor, sa han. Om jag ville följa med?! Oh ja! Men jag har verkligen inte tid! Måste läsa! Så jekla trist! Jag hade ju mycket hellre flanerat omkring i det nybyggda köpcentrat i "den stora staden" och shoppat loss lite, än att sitta här med näsan i boken...=( 
"Jaja, vad är väl en bal..."

Ikväll blir det, som sagt, smörgåstårta och finalen i Let's Dance. Vad tror ni? Laila eller Magnus? Magnus eller Laila? Laila är ju helt klart duktigast. På ett sätt. Hon är ju "proffsduktig" liksom. Magnus duktighet är egentligen mycket mer imponerande. Med den kroppsvolymen och att han faktiskt inte kunde dansa när han började. Han har gjort den absolut största resan. Men Laila är skickligast. Jaja, vi får väl se.

Hej på ett tag!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Uppdukad frukost och smörgåstårta på kvällen låter inte helt fel! Så himla sugen jag blir nu! Har inte ätit frukost ännu så det är nog därför. Dags med frukost alltså!

2009-03-27 @ 10:54:58
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Annette

Smörgåstårta?? sa du smörgåstårta?? Jag kommer vänta på mig!!! haha



Hoppas nog på Magnus i kväll men inte pga att han ser bra ut utan för att han har lyckats med det han har gjort med en kropp på 2 m och 150 kilo muskler.. Karln ska ju inte kunna vara det minsta vig egentligen.. Men visst dansar Laila bättre. Men tycker nog programmet handlar om mest utveckling.. På sätt och vis borde det vara en måste att dom INTE besitter nån kunskap innan.



Har ni snö idag ni med? Här har lappmöglet börjat vräka ner igen SUCK!! Så idag ska jag placera blicken i skärmen och inte lyfta den förrän kvällen när det blivit mörkt!!

Ha en underbar dag min vän!

Kramis

2009-03-27 @ 11:36:53
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

Du är underbar!

Tack för dina gulliga kommentarer och awarden!

Vad mysigt med en valp...åh!

Haha, tänk om Laila vinner? Då får jag ännu mer trafik; folk hamnar hos mig när de söker på Laila + rumpa, Laila + sexig, Laila + naken osv... Skitkul!? asg

Hon barmmorskan (kommer inte ihåg namnet och vågar inte backa nu) verkar superspännande. Du kanske kan berätta lite mer om henne sen?



Jag är sååå imponerad av att du orkar plugga, leva och umgås samtidigt som du har en familj som kräver uppmärksamhet. Sanslöst imponerande med tanke på att det inte heller är en "enkel" utbildning du går! vågen vågen vågen



Puss!

2009-03-27 @ 12:58:14
URL: http://www.lailasliv.blogspot.com
Postat av: AMANDA FALK

gått med smårgås tårta, dock tyckte jag det var fel person som vann let´s dance :P

Ha en toppen kväll!

2009-03-28 @ 21:16:13
URL: http://amandajosefine.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0