Gomorron (kvittrar)!

Åhh, härliga, ljuvliga morronstund! Äntligen kom du igen!
Pigg & utvilad till max, känner jag mig som vanligt!
Inga dramatiska scener här på morronkvisten, bara lugnet själv.
Jag är så nöjd!
Killarna har pigga och fräscha kvittrat runt här på morronen och gjort varandra så glada, mig oxå.
Jag har gjort alla morronbestyr i ett sjungandes huj och tillfört det bästaste en mamma kan på morronen; glädje och positivism!
Ni ser det framför er va'?!
Tur man inte har en webcam kopplad till bloggen, för då hade jag väl skrämt iväg er.
Nä, den enda som glatt hoppat rundor och försökt pocka på någon annas uppmärksamhet än sin egen är Tuffe, the rabbit. Den piggaste av dem alla in this family.
Vi andra har faktiskt inte gjort så mycket väsen av oss.
Var och en i sin lilla värld.
Växlat de allra väsentligaste fraserna.
Ingen är morronpigg, som tur är.
Ingen klarar kvitter och joller på morronen.
Full koncentration på att vakna bara.

Jaha, här sitter jag nu "med skägget i brevlådan"!
Med en oläst bok i knät (nä, ljug! datorn i knät, boken ligger som vanligt sidan om, nästan oläst).
Det löser sig! Känner mig positiv idag. Allt ordnar sig. Eller inte.
Inte lönt att måla fan på väggen nu i alla fall!
GSG!
Men hörrni, ha en fin tisdag!

Kommentarer
Postat av: Annette

Go morron i kaoset ;)



Så skönt att höra att du är i full gång så här på morronkvisten med ett lika sprudlande morronhumör som en annan har.. Puh man slipper ju få prestationsångest direkt när man vaknar då i alla fall ;P



Kan inte för mitt liv begripa att man ska ha sååå dålig kontroll på att stänga ner datorn i tid på kvällarna.. Och ändå så betalar man DYR räkning varje morron när man känner sig som Iller Göran som druckit Tippex och Explorer.. Undarar just om man fick alla knivarna i stället själv??!! haha



Ha en UNDERBAR dag min vän och slit inte ut boken för mycket nu! Studiematerial är dyra saker sörrö ;)



Kram Kram

2009-03-17 @ 08:58:59
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha!

Ja, jag TÄNKTE väl att du inte kunde mena allvar med dina första rader.. :)

Här var det faktiskt "änglalikt" även på morgonen innan taxin kom, vilket INTE hör till vanligheterna...

Alltså började inte morgonen med några adrenalintoppar, så jag är faktiskt ett ganska nöjt mamsetroll idag... :)



Ha en toppendag!

2009-03-17 @ 09:05:56
Postat av: Annette

Du har min fulla förståelse OCH empati för det där med att ta sig i säng i TID;) Helt onödigt ja haha

Är det lovligt att vara ett sånt kontrollfreak på HELT fel saker egentligen tror du ;)hihi

2009-03-17 @ 09:12:26
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: T

På helgerna så är make en sån där kvitterfågel. Han steker scramled eggs och bacon. Pressar egen juice och donar. Sjunger och visslar. Sen har han mage att väcka mig! Skämt åtsido. Jag är en skitsur människa tills tre koppar kaffe har passerat mitt system. Så han pratar och jag nickar. det funkar faktiskt. ;D

2009-03-17 @ 10:27:32
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Y

haha jag tänkte wtf?? Carina jollra på morgonen??Hmm..skumt som in i.

2009-03-17 @ 13:03:29
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj vännen,

Är nu tillbaka efter tur med porslinsbussen. Ingen kul körning. Men nu är det slut på turen. Il Divo var helt underbart, både ögon- och örongodis. Tyvärr blev jag inte bortrövad och skulle inte heller ha blivit det. Utan jag hade följt med frivilligt.

Hoppas att läsningen går bra!

Kramis Lena

2009-03-17 @ 15:02:58
URL: http://aforia.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0