I en annan värld...

...känns det som. Overkligt! Plötsligt sitter jag åter i mitt eget tv-rum. Tillbaka i verkligheten. Har kommit ut ur bloggdjungeln. =)
Egentligen är det svårt att sätta fingret på vad det är som är så fascinerande med bloggar. Och ändå inte.
En titt in i okända människors vardag, vad ger det mig? Mycket! Så spännande!
Vissa bloggare skriver alldeles vardagligt om sitt liv och leverne, andra kan vara otroligt filosofiska och djupa.
En del är oerhört sorgliga och andra väldigt humoristiska.
Det finns till och med de bloggar som har allt det här i en enda salig blandning.
Och alla är de lika fascinerande, fast på olika sätt.
Det är roligt när man satt sitt avtryck i någons blogg och man plötsligt får ett svar. Känns gott.
Det blir som en slags "gammaldags"brevväxling.
Det blir samtidigt en bekräftelse och det får vi väl aldrig för mycket av? =)
Om jag utgår från mig själv, återkommer jag till de bloggar som jag tycker bäst om,
de som på ett eller annat sätt påverkat eller fascinerat mig, kanske blivit glad av.
Jag antar att det är likadant med andra. 
Nu kommer här lite av den här "förvirradeafroditefaktan".
Ibland när jag varit inne på en blogg, tyckt att den varit intressant och skrivit en kommentar,
 har jag glömt att göra det där smarta: lägg till som favorit.
Innebär att jag inte hittar dit igen! Förvirrat, eller hur? That's me!
Numera försöker jag alltid att klämma in mina favvisar i favoriter.
Inte konstigt att man springer vilse egentligen.
Man börjar i en blogg, länkar vidare till nästa och nästa och nästa...
Till slut vet man inte hur man hamnade där man står...=)
Men roligt och givande är det!
Jag är ju en ganska "nykläckt" bloggare och började mest på skoj.
Skulle inte i min livligaste fantasi kunna tänka mig att det var så givande som det är!
Men jag är helt lost, hooked and I like it! =)
Tack alla ni som finns därute och förgyller denna eviga bloggdjungel!
Och tack till er som tittar in till mig!
(ja, även ni som inte skriver nåt, jag vet ju att ni finns, men inte vem ni är)
Tack till alla mina övriga vänner för att ni finns och förgyller mitt real life! =)
Önskar härmed er alla en god natt!

Kommentarer
Postat av: jeanette

jag håller fullständigt med dig, man är helt fast i detta bloggandet..helt sjukt, men så givande som du säger - vissa dagar kommer man in på bloggar då man både ler och skrattar för sig själv, nästa dag kommer man in på nåns som gör att man sitter och gråter...(följer tex Sabinas kamp) Så jobbigt att läsa men ändå sitter man där o gråter..vi har i vår släkt haft mycket cancer och kanske det som gör att jag läser just om människor som har cancer och som kämpar varje dag...

Usch nog om det...Vädret i dag är rätt så dystert, grått o dassigt..men ska ta en prommis ner på öppna förskolan, lill trollet ska få leka lite :-)

Trevlig helg

2009-03-06 @ 07:41:40
URL: http://www.jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: anne

Du har rätt, det är något av herderligt gammaldags brevväxlande. Jag är också fast, periodvis värre än andra, men det är roligt, intressant och ibland blir man berörd. En del bloggar är däremot obegripliga, eländiga och de, där man får en känsla av att det bara är en massa lögner fastän det mesta inte är mycket att ljuga om, är bra skumma. Nog svamlat.



Du har en trelig blogg! :)

2009-03-07 @ 21:29:41
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0