Jepp, jepp, jepp!

Jag är ledig idag och kan göra vad jag vill!
Ledig [paw rihk-titt] ! =)
Me like!
Vad gör man då med en sådan dag...
...ett oskrivet blad - ett tabula rasa...
Man kan:

♥  ligga i sängen och sparka med benen tills man blir trött

♥  städa hela huset (vilket verkligen skulle behövas)

♥  åka och shoppa för pengar som inte finns...= fönstershoppa

♥  gå till biblioteket och försöka hitta böcker till nästa kurs, där hela litteraturlistan består av valbar littaratur (typ 40 böcker), vilket skulle vara som att leta efter en nål i en höstack

♥  ligga i soffan under en härlig filt och läsa en bok, vilken man vill

♥  gå i jamis och fluffisar hela dagen och bara göra vad man vill, se en film eller två

♥  gå en lång promenad i skogen

♥  tvätta de kläder som tillsammans bildar Mount Everest i tvättstugan

♥  beta av några av punkterna, göra lite av varje, det man känner och orkar med och inte mer än att man hinner softa och njuta mellan varven

Sista punkten kommer att vara gällande under dagen och i morgon åker vi och fönstershoppar på Center Syd, åker till några olika möbelvaruhus för att kolla in drömsoffor och har en allmänt slapp och trevlig dag då oxå.

Nu ska jag försöka komma ur jamisen, möblera om bland tvätten, sen ge mig iväg tillsammans med mannen för att inta en liten fika på ortens café som har jättegoda räkmackor eller varför inte en panini, tillsammans med en stor Latte...mmm!
Ha en göttig lördag, mina vänner!

Kommentarer
Postat av: daisy

all of the above låter härligt!

själv har jag en lat ledig ensam dag hemma. lillan och maken är och handlar. storan är hos en kompis

xoxo

daisy

2009-03-07 @ 14:50:13
URL: http://daisydoodle.blogg.se/
Postat av: daisy

men jag vet-det kanske inte är mitt drömscenário jag beskriver men ett jag är troligt.

jag gillade piloterna men hmm ja det kasnke är ltie väl kopierad-men får den vara med i tävlingen-vem är jag att döma? och caroline..

alltså jag typ gillar henne. faktiskt. men inte den hrä låten.

spännande ska det bli iaf.

xoxo

daisy

2009-03-07 @ 15:47:07
URL: http://daisydoodle.blogg.se/
Postat av: Annette

Låter som ni har haft en sådan där lördag som man verkligen drömmer efter varje helg :)

Gud vad gott. Blir det Andra chansen i kväll nu då?

Kram

2009-03-07 @ 19:23:30
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Andra chansen blev det och jag struntar i resten, bara Sarah gick vidare och det gjorde hon ju...=)

Kramizar till er allihop! =)

2009-03-07 @ 22:17:02
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0