Kväller igen

Middagen - ugnsstekt kycklingfilé (penslad med kinesisk soya och kryddad med curry och lite grillkrydda) med kokt ris, kokt broccoli och hemmagjord currysås, är avklarad. Mums! Var verkligen jättegott och blev uppskattat av alla.

Nu har jag åter bänkat mig med lilla lappisen i knät...=)
Denna gång i sovrummet, av den enkla lilla anledningen att tv-soffan är ockuperad av två mycket söta ungdomar - sonen Simon och hans söta Klara. De var sugna på att titta på en film och föredrog då familjens 42 tummare framför egna rummets 21:a. Fullt förståeligt och helt självklart. Så modern drar sig tillbaka till sovrummets 21:a, sittandes på en köksstol med fötterna i sängen. Ja, för att vi har nämligen och tyvärr ingen fåtölj i sovrummet. Funderar dock på att försöka palla upp med kuddar och doningar i sängen. Blir nog lite bekvämare. Kan ju bli FÖR bekvämt oxå, kanske  somnar. =)

Jag har (för ovanlighetens skull) gett mig själv ledigt ikväll (oxå). Tänkte sitta och avnjuta kvällen tillsammans med tv:n, lappisen och vännerna i den sistnämnda. =) Ingen dum kväll alls, om ni frågar mig. Känner just inte för att göra något annat heller. Är väldigt nöjd med det lilla för tillfället och lugnet i att kunna koppla bort skolan för några dagar. Softa är för tillfället mitt förnamn. =)

Kvällen i bilder:




See you later!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det där lät smarrigt!! :)

Jag ska också mysa i kväll med vovven och hinner nog med att kela lite med sonen också innan läggdags, men just nu klarar han av sina dagliga samtal med morfar och mormor... :D

Den ungen pratar mer i telefon än en tonårig tjej... :)



Ha en mysig kväll på stolen!

(fast jag undrar ju förstås varför du inte sitter i sängen med fötterna på stolen...)

Kram

2009-03-18 @ 20:23:24
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja just det ja, sommartid.

Fram med trädgårdsmöblerna, fram med klockan.

Hur blir det då då?

Mörkare på morgonen och ljusare på kvällen?

Eller?

Du verkar vara duktig på att laga mat.

Önskar jag var det.

...men jag är duktig på att städa...

Kram och natti!

2009-03-18 @ 21:35:53
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0