Lördag, plugg och förberedelser

Jodå, visst gick jag och la mig i natt. Somnade strax efter mitt sista inlägg igår - på soffan. Halv tre ramlade jag ner i sängen och hade naturligtvis lite svårt för att somna om. Dock sov jag till tio i morse. Undrar hur mycket man kan sova egentligen?! Känns som om jag aldrig blir riktigt utsövd i alla fall.

De närmaste timmarna ska ägnas åt min bok. Därefter ska lite inköp inför morrondagens kalajsande ske. Plus att huset ska dammsugas över. Dessutom ska jag hinna baka tårta oxå. Hur tycker ni det hela verkar? Som om jag ska få ihop allt jag planerat? Skulle inte tro det. Antar att en prioritering måste ske någonstans på vägen. Får väl se vad som kommer att få stå åt sidan för något annat.

Tårtan som ska bakas idag är en helt vanlig Dajmtårta. Tårtan som alltid blir lika uppskattad. =) Recept läggs upp under dagen.

Nu ska jag ägna lite kärlek åt Martha Ballard och hennes liv. Se vad hon tog sig för i början av 1790-talet. En hårt kämpande kvinna var det i alla fall i det partriarkala samhället.

Kommentarer
Postat av: Helen

Suck så gott det lät med dajm tårta, spara en bit åt mig :)

Ha en trevlig lördag

Kram

2009-03-28 @ 12:30:11
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: mie

Hej! Nu har jag suttit här o läst hos dig=). Oj vad flitig du är på o skriva, tänker smått på den dagen jag fick ett ryck o skrev 9 inlägg hahaha..sen dalade det igen=/. Smaskig ser tårtan ut, har nog aldrig smakat. Tror nog om du planerar rätt att du fixar allt idag. Ha en underbar Lördag! Kram!

2009-03-28 @ 12:30:44
URL: http://mies.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0