Morgonstress

Vilken morron vi har haft!
Vaknade tjugo över sju, skulle vara på VC kvart i åtta för blodprovstagning.
Ja, inte jag utan sonen, som ska börja ny behandling mot acne och som var tvungen att lämna lite blod innan.
Denna medicin kan tydligen slå ut kroppen ganska rejält och de vill ha koll på hans blodvärden. Bra ju!

När vi kommer till VC blir vi vidareskivkade till sjukhuset (2,5 mil bort), eftersom det bland proverna finns ett som måste vara absolut färskt, vilket underlättades om vi var på stället där det skulle analyseras.
Lång historia...puh! =)
Simon har aldrig fått tagit prover tidigare och vi visste inte hur han skulle reagera.
Oftast reagerar man inte, men det kan hända.
Och det hände.
Simon fick ett jätteblodtrycksfall och blev alldeles vit-grön i ansiktet.
Fick vila en stund liggandes bakåtlutad.
Väl ute står han rakt fram och säger att han inte kan se och ser allmänt vinglig ut.
Håller alltså på att svimma.
Vila igen.
Vi förflyttade oss sedan till cafeterian och intog lite frukost.
Simon med stora skakningar i kroppen.
Usch han mådde verkligen inget vidare!
Efter ett tag hade han i alla fall kvicknat till så pass att jag kan köra honom till skolan.
Han hade redan missat sin första lektion och ville inte missa mer.
Han mådde efter omständigheterna bra när jag lämnade honom, men han var trött och tagen.
Vilken vardagsdramatik alltså!
PUH!
Jag kunde åter styra kosan hemåt.
Begav mig till Coop för att handla mat, när jag ändå var ute och for och nu sitter jag här.
Halva dagen har gått och jag som skulle plugga!
Men, men, rår ju inte på oförutsedda situationer och huvudsaken är att Simon mår bra igen, stackarn.
Ni förstår kanske varför det varit tyst om mig?!
Nu-läsa Norbert Elias!
Höres!

Kommentarer
Postat av: Tindra

Så glad att det slutade bra! Det är svårt att se sitt barn må dåligt!!



Å du...TACK!

2009-03-13 @ 11:52:23
Postat av: anne

Men kära nå´n! Reagerade han så kraftigt på vanligt venprovtagning? Nog för att många gärna kan bli rejält svimfärdiga, men inte sitter det i så länge.. Stackars honom.



Vad är det för medicin han ska få? Syrrans dotter i Norge fick något slags medikament på licens där de körda graviditetstest innan vara förnyelse av recept, bara med några veckors mellanrum. Hon blev jättefin i hyn, men medicinen lät ganska tuff.

2009-03-13 @ 13:27:49
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: mie

Men fy stackarn=/. Tur det slutade väl iaf=).

Din son heter som min yngsta=). Vackert namn tycker jag! Kram!

2009-03-13 @ 16:27:15
URL: http://mies.blogg.se/
Postat av: Paula

Skönt för honom att du fanns vid hans sida....kram

2009-03-14 @ 23:48:43
URL: http://gullfubbick.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0