Söndagen är här...

...och snabbt gick det, som vanligt. Helgen lider mot sitt slut och vardagen står åter redo att ta vid. 
Sitter här med datorn i knät, kaffekoppen sidan om och boken, den som ska läsas tills på tisdag, ligger hopplöst oläst på bordet...
Reflekterar över det här med bloggandet...som är så KUL, men så ofantligt tidskrävande (fast på ett positivt sätt).
Jag har ju inte bloggat så länge (sedan november), men har redan skapat mig en liten skara som jag kallar favvisar.
De vill jag gärna kika in hos dagligen och det roligaste av allt är att ni tittar tillbaka. =) Gillas verkligen!
Det ger så mycket de här små kommentarerna. En liten fundering. En liten bekräftelse. Det är skönt.

Nu sitter jag här med en liten fundering, som vi verkligen kan kalla ett I-lands problem.
Jag blir ju så frustrerad när jag kommer på att jag inte varit inne hos en av er och kommenterat en dag.
Vill ju inte förlora er...=)
Men det är ju inte alltid som man hinner.
Förresten vet jag inte riktigt vilket som är bäst med kommentarerna heller.
Vissa kommenterar tillbaka på sin egen sida, vissa kommenterar tillbaka på den andres sida.
Men - vilket är mest brukligt?
Vilket är att föredra?
Känner just nu att jag gör lite både och...vilket gör mig förvirrad.
Det blir svårt att ha koll på...måste hela tiden gå tillbaka och kolla om jag svarat på ett inlägg i era inlägg, sen blir jag orolig att någon är bortglömd och då kanske tröttnar på att återkomma till mig.
Ja, ni hör själv...det är väldigt förvirrat just nu. Och det är verkligen Dagens I-lands problem!
Men jag skulle ändå vilja veta...
Vilket föredrar ni, mina läsare?
Att jag kommenterar era inlägg här på min sida, eller att jag kommenterar på er sida, både som svar på det ni skrivit hos mig och naturligtvis samtidigt kommenterar ert inlägg på er sida?
Usch vad detta blev rörigt...fattar ni ens vad jag menar?
Ha en fin söndag i alla fall! =)

Kommentarer
Postat av: Katinka

Jodå, jag förstår! Jag har inte heller bloggat länge, sedan i december, men det är verkligen kul och tidskrävande tycker jag med. Men oroa dig inte för att folk blir sura och att du förlorar bloggvänner om du inte hinner läsa och kommentera allas bloggar varje dag. Vissa dagar har man mindre tid och så är det ju för alla.



Själv gör jag liksom du lite förvirrat med kommentarerna. Ibland kommenterar jag lite på min egen sida, men oftast går jag till den andre personens blogg och kommenterar både inlägg och kommentar såsom du skriver.

Du blir alltså inte klokare av mitt svar kan man säga...

2009-03-15 @ 12:24:21
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Haha...kanske inte klokare, men skönt att du förstod mitt lilla I-landsproblem och skönt att inte vara ensam om det! Tack för ditt svar! Uppskattas! =)

Ha en fortsatt fin söndag!

Kramiz

2009-03-15 @ 12:31:25
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: tess

TACK för din kommentar. Ja mig tappar du inte bort för att du inte är inne varje dag... Men jag svarar bara på kommentarerna i den andres blogg å inte i min egen. Jag anser inte att andra behlver se mitt svar till dig och det blir oxå svårt för dig att veta OM å NÄR ja svarar på din fråga inne hos mig.



Men var å en gör som den vill å jag tycker även att de tar lite väl mycket tid å skriva på flera ställen...



//Tess

2009-03-15 @ 12:33:59
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Tack Tess, det var skönt att höra! =) Du har helt rätt i det du säger och jag måste snart komma på vilket som passar mig bäst, det blir så förvirrat annars...

Ha en fin söndag! Kramiz

2009-03-15 @ 12:40:06
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack gumman för att du lyfter detta ilandsproblem. Jag gör ju som du. Kommenterar både inne hos den som lagt kommmentaren samt inne i min egen. Vet faktiskt inte varför jag började med det utan det bara blev så. Kanske för att många av mina favvisar gör så. Det tål att tänkas på.

Kramis Lena

2009-03-15 @ 12:47:26
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Jadu Lena, hur ska vi lösa detta I-landsproblem?! Men det är faktiskt snärjigt. Jag vet inte heller varför jag började med det, men tror som du, att jag gjorde som andra gjorde. Nu ser jag att de flest inte kommenterar inne hos sig och då vet jag inte hur jag ska göra...vill ju inte förvirra mina läsare heller, att plötsligt gå ifrån det invanda...meen gud, vad snurrigt...haha.

Vi får helt enkelt fundera vidare...kommer du på nåt bra så berätta! =)

ha en fin söndag!

Kramiz

2009-03-15 @ 12:53:30
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi!

Jag tycker du e söt... ;)

Vänner (blogg eller IRL) som kräver bekräftelse för att fortsätta vara "vän" är inte värda att ödsla tid på...

Vi som gillar din sida (tror att det är fler än jag), gillar den för dej och det du skriver och inte för hur mycket bekräftelse du ger oss tillbaka.. :)

Som jag ser på det, så är det kvalitet som gäller och inte kvantitet... ;)

Jag gissar att du bloggar för din egen skull och inte för andra... Fortsätt med det!!

Hoppas det jag skrev inte var allt förvirrat,

söndagstrött och stressad som jag är...

Ska iväg och hämta sonen..



Hoppas du får en bra söndag!!

Kram

2009-03-15 @ 13:01:42
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Åh, så klokt du skriver Anna! Och tack! Definitivt kvalitet före kvantitet! Inget förvirrat alls, fullständigt klockrent! =)

Ha en fin söndag själv! Kramiz

2009-03-15 @ 13:06:25
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: yalda

jag brukar göra lite olika som du märkt..vet inte vad som är "bäst" egentligen. Men kör det som passar dig och håller med ovanstående att vill man läsa kommer man tillbaka oavsett! kram!

2009-03-15 @ 13:54:34
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Pia

Här kommer min kommentar...

Ja vet inte om schlager goes opera kommer att vara en stor hit i Moskva...men det återstår att se då!



Ang det stora /lilla I-landsproblemet



Alla människor söker bekräftelse på ett eller annat sätt,men vart ska man kommentera?...det är väl upp till var och en...och tycker folk om vad en skrivit kommer de tillbaka med eller utan kommentarer.



Ha en underbar Söndag.

// PIa

2009-03-15 @ 15:32:32
URL: http://encurlingmorsasbekannelser.blogg.se/
Postat av: T

Åhhh. Jag vet precis vad du menar. Det är så snurrigt.

Blogga är kul men tidskrävande. Och jag får så himla dåligt samvete nu när jag inte bloggar så mycket. Jag tänker som du. Tänk om folk blir sura om man inte svarar på en gång?

Men du. Mig har du som läsare iallfall. :)



Ha nu en riktigt fin kväll!

2009-03-15 @ 18:47:59
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag har också gjort olika.. men nu brukar jag skiva tillbaka på personens blogg. Dels för att ta en titt in där. Och för att jag själv inte alltid går tillbaka till det inläggen som jag komenterar. Men det tråkiga e ju då att andra som läser inte ser svaren o det kan ju verka litta slappt.

kram på dig

2009-03-15 @ 21:10:10
URL: http://gullfubbick.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Tack, alla godingar för era kommantarer och tankar!

Kramizar till er alla från mig! =)

2009-03-16 @ 21:02:54
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0