Smörgåstårta á la Afrodite

Jodå, det saknas såväl citron, dill och majonnäs på denna garnerade smörgåstårta. Dessutom ser den ut som ett ordnat men dock kaos. Inte lika snygg som den brukar, faktiskt.
Det gick j*ligt snabbt när jag dekorerade. Simon, som ska iväg till flickvännen ikväll, ville gärna smaka en bit innan han for iväg.
Därav det något stressade resultatet.
Men jag lovar - den är god.

För den som så önskar följer här nedan receptet på denna smörgåstårta.
Väl mött och lycka till! =)







Smörgåstårta á la Afrodite (eller egentligen A:s sväris)
6 port

24 skivor formbröd
2 kokta, hackade  ägg
1 brk salladstonfisk
1 dl majonnäs
2 dl gräddfil
1 msk senap
1 msk chilisås
2 msk klippt dill
1 msk rivet äpple
1 msk strimlad purjo
1 krm svartpeppar
1 krm italiensk salladskrydda

Blanda ihop alla ingredienserna till en enda röra och bred fyllningen i två lager, alltså mellan tre lager utav bröd.
Enklare än såhär blir det inte.
Observera att jag tycker receptet är snålt till sex personer, men ni får prova er fram.
Till vår familj (6 pers.) har jag gjort en smörgåstårta på 15*3 skivor formbröd och fördubblat satsen på röran.
Garneringen kan bestå i allt vad man är sugen på, men räkor och ägg är ju definitivt gott!

Ha en härlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

T.o.m för en skaldjurs-o-gillare så ser det riktigt smarrigt ut! Vad mycket gott du har som "kladd"!



Skrev om min award idag! På mitt, som vanligt, ödmjuka sätt så ändrade jag på nomineringen från den tänkta till mitt eget Patsy-vis! Hoppas det var okej! ;-) (skratt)

2009-03-27 @ 18:07:36
URL: http://www.lailasliv.blogspot.com
Postat av: Y

MUMS!!! Ha en skön fredag goding. Det förtjänar du! Kram

2009-03-27 @ 18:14:17
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Lotta

Mums Filibabba!

Vad länge sedan det var jag åt smörgåstårta kom jag på nu.

Det blir typ vid dop och 80års fester och hur ofta går man på det?

Varför gör vi det aldrig hemma?

Jag älskar ju smörgåstårta.

Jag snor ditt recept och provar!

Kram

2009-03-27 @ 18:32:55
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Anna

Smaskens!

Jag snor jag också! :)

Hoppas du fått en bra start på helgen?!

Kram

2009-03-27 @ 19:08:57
URL: http://miranna.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0