"Vaken"

Ja, vaken och vaken, uppe i alla fall...
Vi försov oss lite allihop, men nu är vi på rätt köl igen.
Inte så ofta det händer, men lika irriterande varje gång!
Men så kommer man ut på trappan och genast känns allt lite lättare!
Fåglarna kvittrar, solen skiner från en klarblå himmel
och i bakgrunden hör jag hur något barn redan glatt är igång med någon form av lek.
På väg till dagis eller skola troligtvis.
Jag kan tänka mig värre sätt att vakna på faktiskt! =)
Det är i och för sig ganska kallt och har tydligen frusit inatt.
Frosten i gräset blänker och glittrar i solskenet.
Det är vackert.
Jag blir glad.
Jag blir fylld av förhoppningar.
Från mörker till ljus...
...det är vad jag varje år känner vid denna tid på året.
Låt oss ta oss från det eviga höst och vintermörkret
till det härliga vårljuset och låt oss njuta av solens stärkande strålar.
En vår som går över i härlig sommar...
Längtar!

Kommentarer
Postat av: Annette

Gud vad jag tycker om dina två sista meningar idag :P

Vår vår vår vår Yeiii VILL HA!!



ja visst är det så kulmed energitjuvar som bara tar tar och tar.. INTE. Köpte mig en enda bok på rean i år och jag valde ABSOLUT rätt bok. Den heter just Energitjuvar :P Och snacka om att det kommer bli jobbigt för vissa i min omgivning när jag tar tipsen i den boken till handling. Men har fått nog av egons i mitt liv och det är verkligen dags att se om sitt hus och vårda det. Finns ju ingen annan än sig själv som faktiskt gör det jobbet.

Ha en underbar dag min vän!



Kram i massor

2009-03-12 @ 10:10:49
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: mie

Så underbart härligt det låter, och finns det något bättre än denna årstid, näe kan inte finnas. Fick man önska och få den önskningen skulle jag vilja ha Mars- Augusti jämt=))). Ha en underbar Torsdag! Kram!

2009-03-12 @ 10:14:27
URL: http://mies.blogg.se/
Postat av: tess

Ja ja ska vila å de är inte så mycket idag... ja tar de ja orkar å maken hjälper mig sedan. Ja e trött idag så ja vet va ja fixar...



Pluggar? Va pluggar du? Men du kan ta en paus å ta en liten promenad i solen för de tror ja e nyttigt å bra för skolarbetet. //Tess

2009-03-12 @ 10:19:19
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja min man har börjat läsa till Sjuksköterska nu så han har oxå fullt upp... men om man tycker de är roligt så går de ju. Jag borde oxå läsa å bli något annat men ja vet inte vad och ja har inte riktigt självförstroendet att våga. Sedan är de lite tufft om båda ska läsa med hus å barn osv. Så ja får snällt stå över. Men i dessa tider e de ju läge att läsa.



Sju år e en lång tid så de blir säkert kul att få jobba lite sedan. //Tess

2009-03-12 @ 10:33:50
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

TACK för dina uppmuntrande ord... ja vill å ja vet att ja kan... jag har alltid varit duktig i skolan. De som skrämmer mig e de där böckerna på engelska... hur allt är upplagt vet du med skolan.. att anmäla sig till kurser, tentor och ja du vet fyyy...



Just nu har ja väl aldeles för mycket... August som vi ska utreda... jag som inte mår så gott. Men ja har ett jobb som börjar tära hemskt på kroppen. Jag jobbar som undersköterska på ett boende för äldre. Vi får mer å mer å göra å de blir tyngre å tyngre men inte fler personal. Det går inte snart.



Ja fattar inte hur ja ens står upp vissa dagar.



Men Daniel har precis börjat å de är tre år han ska läsa... så ja har några år att fundera men så ska man typ ha några år till med sån trist ekonomi igen... det är tufft som sjutton nu. Jag önskar ja hittade ett annat jobb men de e ju inte lätt just nu. Slippa resa å slippa allt tungt. Ja trivs ändå med jobbet som sådant men... ja ibland önskar ja annat å de e bara ja själv som sätter upp hindren de vet ja //Tess

2009-03-12 @ 11:27:58
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

TACK!!!!! //Tess

2009-03-12 @ 11:47:33
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja hon har allt e jäkligt skönt liv den där lilla markattan de kan ja lova dig. Hi hi hunden med i å för sig.. //Tess

2009-03-12 @ 11:59:16
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Kramar till er allihopa för era goa inlägg! =)

2009-03-12 @ 15:18:22
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0