Hello!

Jodå, jag är kvar. Det var bara lite mycket igår. Allt gick som planerat, till och med den förmodade kortvariga tv-soffskvällen. Denna svensk ramlade i bingen redan vid halv elva och har sovit som en gris till klockan nio i morse. Så skönt. Känner mig (nästan) pigg och utvilad. =)

Om en stund är det dags att ikläda sig röd/grå kläder, eftersom jag lovat att ta tre timmar för en kille som ville vara ledig. Tre timmar (som blir fem med ob.) kan jag verkligen stå ut med. =)

Planen för kvällen var egentligen grill, men våra vädergudar ville visst annorlunda. Det är kallt och det blåser väldans. Ingen mysfaktor alls för en grillkväll alltså. Får helt enkelt tänka om och se var det landar...

Vidare i texten blir det Robinson och Eurovision Song Contest. Detta trots att jag varje år lovar mig själv att jag "aldrig mer ska se skiten"! Blir ju bara förbannad över hur det röstas och slutresultatet; att fel låt vunnit...igen. Kanske blir det annorlunda iår dock. Tydligen nyheter kring röstningen, med en nationell jury, som sägs ha halva makten. Bra ju! Tror dock inte att det kommer att hjälpa Malena. Jag tycker låten är bra, men kanske inte i sammanhanget. Plus att det hade ju varit bra om hon kunnat sjunga i de partier som inte är opera...;) 
Utan att ha hört alla bidrag, kan jag säga att en av mina favvisar är Finland, vars låt är mycket E-Type. Me like, me like!

Nä, nu måste jag stressa vidare. Hörs kanske senare. Ha en bra dag allihop!
Hur ser dagens planer ut för er?
Kramiz

Kommentarer
Postat av: Znogge

Om vädrets makter skärper till sig ska vi också grilla och sedan ska även jag gnälla över att fel låt vann!



Kram och fin lördagskväll!

2009-05-16 @ 17:04:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Men i år vann ju rätt låt för en gångs skull! =)

Men herre gud så mycket skitlåtar det finns. Kan musik smaken verkligen skilja sig så mycket åt länder imellan?

Kram och ha en stressfri söndag=)



2009-05-17 @ 09:09:17
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Veiken

Gårdagen ( klördag var fullteckand). Först en massa timmar på stan och såg till att alla hade det bra i TGöteborgsvarvet. Jag hade en MYCKET viktig roll. Stod uppe vid Götaplatsen som åskådare och kollade så att allt gick rätt till. Kameran var med som enda verktyg.

I går kväll var det ESC som gällde och för första gången i mitt liv hade jag rätt på dom fyra första bidragen( fel ordning, men i alla fall) Hoppades ju på Sverige, men det är fel forum för den låten. Kram


Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0