På plats...

...i solen!
Bänkad i solstolen med en god bok i handen. Kaffekoppen vid sidan av, som mannen oavbrutet fyller på. Riktigt bortskämd blir jag. Senare blir kaffet utbytt mot ett glas rött. Åh, vad gott!
Jag, solen, stolen, boken, kaffet och vinet i en skön blandning, i en skön harmoni!
Det ni!
I drömmarnas värld alltså.

I själva verket sitter jag åter framför datorn, med femton böcker spridda omkring mig.
Dock ingen smaskig deckare som jag själv valt, utan maffiga faktaböcker, metodböcker och annan skit.
 Jag är så trött på det nu!
Jag vill verkligen komma till det stadiet att jag kan anse mig som färdig.
Längtar efter den känslan!
Men, det är långan väg att gå!
Om en och en halv vecka...då jäklar tar jag "sommarlov"!
Jaja, sen är det dags att börja jobba.
Harva på Coop för att dra in pengar till hushållskassan.
Men först några dagars/veckors njutning! =)

Solen skiner över Skåneland denna ljumma morgon!
Antar att åskvädret inatt hjälpte till att rensa upp luften.
Önskar att det hade rensat min hjärna oxå...

Ingen solstol i sikte, i alla fall inte som jag ska inta.
Ingen man som passar upp.
Nä, för han håller sig mest undan och han vet att det är bäst så i detta läget.
Kaffe i muggen har jag såklart!
Och lite senare även ett glas rött.
Kvällen ska nämligen avnjutas tillsammans med svärisarna och vår egen hemifrånflyttadeson och hans flickvän.
Jo, även de andra barnen är inbjudna, men de såg fram emot en ff-kväll hemma istället.
Renskavsgryta med potatismos står på kvällens meny tror jag bestämt.
Mums!

Men vad håller jag på med?!
Sitter här och dagdrömmer!
Ha en fin onsdag!
I'm off!

Kommentarer
Postat av: Speja

Härliga drömmar du har - och dem är det ingen annan som rår över - som tur är. Ha en finfin dag och kväll. Hoppas att solen tittar fram också!

2009-05-20 @ 08:58:08
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Mamm A

Ja, vad gör du häääär. Schas! Bort till böckerna igen.



Du, jag kommer ihåg precis hur det var. Men samtidigt är det ganska kul att få kläm på metoderna och göra en uppsats "formellt" rätt. Kommer ihåg tillfredsställelsen efteråt. Är fortfarande stolt över att jag tog mig igenom åren på högskolan med allt var det innebar.



Solstolen väntar snart, den här tiden går fort, jag lovar :-) Kram!

2009-05-20 @ 09:14:11
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Mamm A

Halloj Afrodite! Jag läste till internationell ekonom, 4 år i Växjö 1990-1994. Det var ett tag sedan ler.



Jo, jag vet att gråten brukar gå över :-) Men faktum kvarstår - han har aldrig velat gå på dagis o jag funderar på om det har med att han är ensambarn hos mig att göra? Han är liksom van vid att sitta o pyssla i lugn o ro o han får ju inte samma space/valmöjlighet där. Jaja, han blir iallafall större o större o det känns skönt, lättare att prata om det än att lämna en illgråtandes 2-åring (believe me, han grät varenda dag i minst tre år i sträck, en pärs).

2009-05-20 @ 09:33:57
Postat av: Bibban

öhrmmm kära Afrodite..det är inte jag som lättat fem kilo..det är ryggan som väger det..hahaha får skylla mig själv när jag skriver som jag tänker. Önskar förståss att det var jag som var lättare..

Tack för dina alltid gulliga kommentarer..för dom får du 5 kilo kramar

Bibban

2009-05-20 @ 10:03:27
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Anna

Halloj!

Tackar tackar!!

Men jag kan inte ta åt mej hela äran... ;)

Spjuveraktigheten har han från far sin...

Däremot så är intelligensen BAKOM dom olika påhitten helt och hållet ett arv från mor... (...och ödmjuketen fullkomligt genomsyrar denna åsikt, tillsammans med klarsyntheten... Hehe!!)



Renskav!! Åh, så gott!! Jag minns när jag åt det för första gången för länge, länge, länge sedan... (konstigt vad det är man väljer att lägga på minnet, egentligen... Hihi!!)



Ha en bra dag i (ja, vad det nu ska bli för väder idag...??)

Kraaaaaaam!!

2009-05-20 @ 11:13:18
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Znogge

För en kort stund trodde jag att du redan var lös och ledig men insåg att det var något som inte stämde...



Kram och plugga flitigt!

2009-05-20 @ 12:24:20
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0