Söndag, "höstning" och annat



Jahaja...söndagen kom med höst och grått.
Precis lagom väder för en liten "höstning" i trädgården.
Mannen klippte vår "nya" häck, alltså den som blev planterad för några år sedan, som är på uppväxt.
Börjar bli riktigt fin faktiskt, men man måste ju ta ner den så förbaskat varje gång för att få en tät häck.
Många år kvar, innan vi får en insynsskyddad trädgård igen alltså.
Men det gör inget...trevligt med folk som stannar till och pratar en stund när de går förbi.

Själv har jag krattat löv, krattat löv och åter krattat löv. Och sopat lite...
Inte helt lätt, eftersom det ibland kom en liten vindpust och tog tag i mina ihopräfsade högar och eftersom det egentligen är alldeles för blött och därmed svårt att få löven med sig.
Men det gick och nu är det klart - check! =)



Gårdagen blev inte alls så mysig som det var tänkt.
Och det var ingen som kunde hjälpa det.
Jag fick nämligen migrän medan jag stod och lagade middag igår.
Blev inte mycket ätit, inget vin och en blundande kväll i tv-soffan.
Framåt tio mådde jag bättre, kollade en stund på Beck-filmen och sen somnade jag gott. =)

Nu ska jag försöka reda ut lite begrepp kring medeltiden och börja fundera på uppgiften som ska vara klar tills på fredag. Uppgiften består i ett "paper" på tio sidor, där jag, utifrån filmen "Joan of Arc" ska analysera hur filmskaparna väljer att framställa medeltiden kontra vad forskningen säger.
Inte helt lätt, men en intressant uppgift i alla fall.

Som vanligt står det sedan tv-söndag med någon trevlig söndagsfilm på agendan.
Hoppas att er söndag är till belåtenhet...?!

Sunday Graphic #28

KRAM


Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Vad skönt att huvudvärken gick över så snabbt och vinet kan du dricka en annan dag :-)

2009-11-15 @ 17:44:59
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Veiken

Nog har dagen varit grå alltid. Vi kom hem från värmen och fick känna på grå november. Ha det så gott!

Postat av: Lena

Go kväll gumzan,

Att få en släng av migrän är inte kul. Har själv haft det till och från sedan ett par veckor tillbaka. Fattar ingenting!

Hoppas att kvällen blev mysig och att ljusen sken över dig.

Kramis

2009-11-15 @ 20:06:17
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Halloj!

Jo då, det blev VISST en kommentar...

Konstigt att inte du kunde se den...

Jag fick en i alla fall...

...och jo då, jag sände dej en tanke när jag skrev ordet lila... Hehe!!

Kram och ha en mysig söndagskväll.

Jag är förlorad i skodrömmarnas värld ett tag till... Hihi!!

2009-11-15 @ 20:26:18
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

Skönt att ha fixat trädgården inför vintern! Om det nu blir någon sådan vill säga. Vädermässigt alltså...



Kram!

2009-11-15 @ 21:26:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Miss Juni

1. Har inte höststädat ett dugg i trädgården - fast jag borde! Eller varför BORDE jag...? Tänkte i alla fall KLIPPA NER löven med gräsklipparen, men det är för farao blött jämt!

2. Medeltiden låter tuuungt...

3. Migrän är en j-a uppfinning!!!

2009-11-17 @ 23:20:58
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0