Söndag och ännu en arbetsdag

Lördagskvällen förflöt lugnt och stillsamt med tv, gotter och ett par glas rödtjut.
Mitt i lugnet blir mitt köksfönster attackerat av en vattenballong.
Jag stod precis vid fönstret, så gissa om jag blev rädd?!
I nästa sekund är jag vid terassdörren, öppnar den och hör mig själv vråla "LÄGG AV"!
Då flyger ännu en ballong i min riktning.
Denna landar mitt framför mina fötter.
Kan bara föreställa mig hur chockad jag själv blivit om jag fått den mitt i fejjan.
Och ännu mer - hur lyckliga gänget utanför hade blivit!
Mitt i prick liksom.
När jag sedan lugn och samlad landade i soffan, insåg jag hur tråkig och gnällig jag måste ha uppfattats.
En riktig häxan surtant, på Halloweendagen och allt...*fniss*
Jag påminde mig om mina barns frustration då de var yngre och "gick halloween" och hur ledsna de blev på "gamla tanter och farbröder" som tyckte att deras utmyckning och dörringning var trams.
De kunde inte bjuda på att göra barnet framför dem glada.
Nu var det ju inga småbarn som kastade ballonger mot mig igår kväll, men jag kände mig plötsligt sur och gammal.
Jag kunde inte bjuda på att de hade roligt i sitt Halloween-firande.
Börjar man bli gammal då liksom?!
Å andra sidan ÄR det faktiskt inte roligt att bli bombarderad och ännu värre hade det ju varit om det varit ägg!!
Hujedamig vad häxan surtant blivit arg då!
Jaja, ingen skada skedd, men jag fick mig i alla fall en tankeställare.



Nu ska jag vidare i refrängen.
Börjar jobba klockan 15.
Har just klarat av det månatliga lilla nöjet som vi människor har - betalat räkningar!
Tjoho vad roligt och hej, vad pengarna rullar!
Nu - fram med häcksaxen (ok - trimmern då)!
Mannen ska friseras! =)
Kram och ha en fortsatt fin söndag!


Kommentarer
Postat av: pudeln

Hahahaha där fick jag mig ett gott skratt, kunde riktigt se mig själv där, jag hade reagerat likadant hahaha..men surtant Nääää inte då.

Men barnen hade säkert riktigt roligt och fick nog skratta gott=))).

Min son pep iväg till en granne som jag sagt att han inte skulle gå till då jag vet att hon inte gillar sånt här, men jodå just dit gick han hihi.



Tack för peppet=). Det hjälpte=))).



Kram och ha en fortsatt go Söndag.

2009-11-01 @ 19:58:41
URL: http://pudelnsgrubbel.blogg.se/
Postat av: hugan

Nääää jag förstår dig till fullo! Hade nog åxå blivit skitsur! Visst går det väl busa på annat sätt än att kladda ner hus?? Visserligen bara vatten...men hur kul är det då?



Hoppas arbetsdagen gick galant iaf. Power till häxan!

Kramar!

2009-11-01 @ 20:14:36
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Ulla

Du blev väl lite häxan Surtant för att du samtidigt blev rädd. Men visst blir man lite grinigare med åren. Varför? Ingen aning. Ha en go måndag!

2009-11-02 @ 07:04:58
URL: http://ulla67.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0