Afrodite och värpningen

När jag gjorde min VFT (verksamhetsförlagda tid = praktik) på en gymnasieskola i Stora Staden hade jag en helt underbar handledare!
(Jag märker att jag skriver i preteritum = dåtid...trots att jag faktiskt har VFT nästa termin (sista terminen) oxå. Detta troligen pga att det var så längesen jag var ute i den praktiska verkligheten och att den känns så avlägsen just nu...)

Handledaren är oerhört karismatisk, kompetent och ja, för alla del både snygg och sexig...*fniss*
Jag hoppas innerligt att han kommer att vara den handledare som ska lotsa mig genom sista terminens VFT!

Anyway...denna underbara människa använde begreppet "att värpa" till sina elever och syftade då på att inför en skrivuppgift, en inlämningsuppgift som de skulle åstadkomma, hade han full respekt för att inte orden bara kom, utan att de kunde behöva tid för "värpning". 
Han menade att det inte var alla förunnat att bara "klämma fram" text "bara sådär", utan att vissa behövde gå och fundera ett tag, låta det mogna. 
Så klokt!

Just nu värper Afrodite.
Hon skulle behöva den karismatiske och fantastiske handledaren som skulle få henne att känna att hon "var på banan" och på rätt väg.
Han skulle förstå att Afrodite behöver värpa.
Åh, som hon värper, men får så lite skrivet!
Kan man lämna in sitt huvud på måndag tror ni...?
Jag menar, det är ju där alla tankar och formuleringar finns just nu.
Inte synligt, svart på vitt.
GAH!


Kommentarer
Postat av: Lena

go kväll gumzan,

Här är det också värpningsstadie som gäller. Försöker förtvivlat lära mig de nya arbetsuppgifterna men eftersom min "handledare" är upptagen med kvartalsbokslut så är det mycket gissning från min sida. Imorgon verkar det ialla falla bli lite mer fart.

Här kommer en stor kram!

Kramis

2009-10-01 @ 22:22:20
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Znogge

Lycka till med värpningen! Självklart hoppas vi att du får samma handledare nästa termin! Varför byta ner sig ;-)



Kram!

2009-10-02 @ 06:17:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: hugan

Jag hoppas du får behålla din tupp så du kan fortsätta ditt värpande, jag önskar dig all lycka till på färden med ditt projekt!

Här sitter en annan och är alldeles nykläckt.

Go helg på dej!

Kramar på dej!

2009-10-02 @ 13:04:19
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: anne

Så gör jag jämt! Kastar ihop något, glömmer bort det till nästa dag och sedan nästa dag går det som en dans när infrastrukturen är lagd. Jag litar på min hjärnas förmåga till bearbetning! :)

2009-10-02 @ 16:24:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi!

Kackel, kackel på dej din lilla äggsjuka höna...

Den här hönan ska släcka lampan tidigt idag...

Kram ha en toppenhelg och vi höres...

2009-10-02 @ 20:26:45
Postat av: Lotta

Vilken bra liknelse.

Det vore väl trevligt att få lämna in sig för värpning hos den handledaren...

Kramen

2009-10-03 @ 10:15:15
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0