"De är ovanliga"

Ja, det kan man väl onekligen hålla med om!
Mannen, som beskrivs som "en galen vetenskapsman", jagar tornados, utomjordingar och bygger ballonger, för att som han själv säger att barnen "ska lära sig om arbetsmoral".
Men hallå!
Finns det inte bättre sätt?!
Vilken moral lär de sig genom att uppmanas konstruera en krissituation, som hela världen följer, och alltihop för att skapa rubriker.
"Ballongfärden - en pr-kupp?"


I det här hemmabygget befarades Falcon befinna sig och luftskeppet färdades på 3000 m höjd på Coloradohimlen och skapade nyhetssändningar världen över.

Allt medan Falcon befann sig i tryggt förvar på familjens vind, efter att ha blivit utskälld av sin pedagogiska pappa.
I en intervju efter "den lilla incidenten" frågar pappan pojken varför han inte kom fram då han ropade på honom och Falcon svarar: "Men ni sa ju… Vi gjorde det ju för showens skull".

Hmmm...säger jag bara!
Jag tror inte att de här barnen får en särskilt lyckad uppfostran i etik och moral och jag vet med bestämdhet att det inte överensstämmer med mina värderingar om barnuppfostran.
Sjukt, om ni frågar mig!


Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0