Mångpysslardag

Morgonen inleddes med kaffe och jag försökte vakna med the voice.
Ett trivsamt och härligt sätt att vakna på, tycker jag.
När jag återfått medvetandet efter mitt sömntöcken och verklighetsflykten tillsammans med Josefin, Paul och Jakob, inleddes operation uppsökande verksamhet:
VM i rundringning.
Det blev både bingo och bakslag, då vissa personer jag sökte inte stod att finna denna dag.
De hade helt enkelt inte telefontid.
"Återkom i morron mellan 8 och 9", sa dom.
Jamen, jag är inte vaken vid den tidpunkten.
Inte så att jag kan föra ett normalt samtal i alla fall.
Jaja, det blir morrondagens problem.
Närmast blir det ett besök hos "mor och far", som idag bjuder på "frukost" (för mig är det morronmat alltså, för dem är det lunch).
Därefter ska jag försöka fatta tycke till mannen jag pratade om igår - Huizinga och hans medeltida berättelse.
Ja hörrni, så ser dagen idag ut.
Hoppas den inte blir alldeles för märklig. =)

Indisk dikt

Dagen i dag är en märklig dag.
Den är Din.
Gårdagen föll ur Dina händer,
den kan inte få mer innehåll
än Du redan har givit den.
Morgondagen vet Du ingenting om.
Men dagen idag, den har Du.
Använd Dig av den.
Idag kan Du glädja någon.
Idag kan Du hjälpa en annan.
Kanske Dig själv.
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din.



Carpe diem!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Happy

Hallojsan! Önskar dig en underbar helg!!! Kram

2009-10-16 @ 09:26:10
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Oj, vilken fin sida du har!! Blir helt imponerad med fina typsnitt och annat...mer än vad Metrobloggen har att erbjuda, kan jag lova!

Var tvungen att "norpa" din dikt, gillar den jättemycket. Har läst tillbaks en vecka eller så, men det tar sin lilla tid. Jag återkommer! ;o)

2009-10-27 @ 11:16:29
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0