Onsdag, Lund och Huizinga

Idag är det då onsdag igen.
Jisses vad tiden flyger iväg!
I morron är det exakt tio veckor till jul!
Men jag känner ingen stress.
Inte alls.

Idag har jag varit i Lund på föreläsning.
Om senmedeltidens politiska och ekonomiska kultur och detta samhälles fogdar och människornas mentalitet.
MYCKET mer intressant än vad det låter faktiskt. =)

Kvällen tillägnas en man som heter Johan Huizinga och hans bok "Ur medeltidens höst".
Boken handlar om hur hur den senmedeltida människan tänkte, kände och levde.
Ska bli väldigt intressant.


Johan Huizinga (1872-1945)


"Ur medeltidens höst" (1919)

Först ska jag dock laga lite kvällsmat till mig och ynglingarna. =)
Idag står det korv stroganoff med ris på menyn.



Naturligtvis blir det paus för såväl

hos mig

som

det här coola gänget



i "Oskyldigt dömd" på 4:an klockan 21.

Have a nice evening!



Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi! Tack!!

...och om du hälsar på igen, så får du se en RIKTIG snygging... Hehe!!

Nu ska jag göra lasagne!! Mumma!!

2009-10-14 @ 18:56:30
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

bara tio veckor till jul... Tiden går!



Nåja, kram och god natt!

2009-10-14 @ 22:38:15
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0