Var och en till sitt...

...det har jag alltid sagt.
Bakning och jag går inte ihop.
Det vet ni oxå.
Igår kväll skulle jag göra ett bakverk som jag gjort minst tusen gånger innan...
...Dajmtårta.
Inga problem alls.
Brukar det vara alltså.
Men igår...igår...
...åh, jag var så arg och förtvivlad!
Tur att mannen var hemma och kunde lugna ner mig när jag fick detta psykbryt alltså!
Smeten rann ut över kanterna på plåten...
...smet i hela ugnen!
Jadå...visst luktade det bränt!
Jag fattar inte vad som händer här...
I veckan misslyckades jag med grillningen, trots stor vana och erfarenhet.
Igår med dajmtårtan, som jag aldrig misslyckats med tidigare.
Bakningen kan jag leva med.
Jag är inte gjord för att baka, kan till och med leva utan att stoppa bakverk i munnen.
Det är inte ens roligt och jag har tydligen inte ärvt den genen efter mamma, som älskar att baka.
Grillningen däremot...som är en del av matlagning...som jag älskar - det är lite värre med det...
Jaja...bara att komma över och gå vidare.

Under dagen ska jag ägna mig åt ett annat skitgöra (ursäkta) -STÄDNING!
Just nu kan jag hålla mig för skratt!
Usch och fy vad jag låter negativ!
Men det är ju sååå tråkigt!

Ikväll, halv sju kommer gästerna.
Det är det jag ser fram emot - att klockan ska bli halv sju, allt är färdigt, gästerna kan komma och vi kan ha en trevlig och avslappnad kväll tillsammans.
Än är det långt dit.
Gotta go...måste hugga fatt i dammsugaren!

Ha en underbar Valborg alla fina!

Kommentarer
Postat av: Carina

Öh...äre mycké nu? Dum fråga!! jag ser ju hur det ryker här mellan raderna.

Men du ska se att klockan 18.29.59 då, har du allt under kontroll och kan andas ut.

Ha en fin dag! Förresten vi ses väl mer idag kan jag tänka. Du lär väl blogga som ett tok idag, hihi

Lugnande kramar till dig!

2010-04-30 @ 09:10:49
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Men nu kan det bara bli bättre!



Ha en fin Valborg och lycka till med ev. grillning ;-)

2010-04-30 @ 10:18:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag och bakning gillar inte heller varandra. Jag har gett upp, för gott! Lugnast så, för jag blir så otroligt grinig när jag misslyckas hela tiden...

:-)

2010-05-02 @ 09:57:10
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0