Göte-la-börg

Måndagen startade klockan sju och bilen lämnade egna hålan halv nio på morgonen.
Tre timmars bilfärd...
...över stock och sten...
...eller ja, över (eller nerför) Hallandsåsen i alla fall...



...och slutligen ankom vi målet: Göteborg.



Första anhalt: Farbror P med familj.



Från vänster: Yngste sonens flickvän, yngste sonen, yngste sonens yngste kusin J, hans storasyster L och deras storasyster V.
Otroligt gullig bild med delar av kusinerna samlade...=)

Även denna skönhet, Sigrid, tillhör makes broders familj...


(fast...hon ser lite sur ut vid tillfället, jag vet inte varför...)

...och jag försökte smuggla med henne i fickan, men lyckades inte särskilt väl.
What a beauty! =)

Hos familjen mottogs vi med kärlek och bjöds såväl varmrätt (mumsig, ugnsstekt lax) som Gino (ugnsgratinerad frukt, toppad med riven, vit choklad).
(Detta, och mycket annat, missade dock denna "ovana" bloggerska att föreviga i bild.)
Sen blev det kaffe och dajmkakor.
Ett härligt besök!
Tack till P & M samt deras tre barn!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Hotellet nästa!
Och Afrodite, som alltid brukar föreviga alla hotell hon bor på, missade även denna lilla detalj!
Först när hotellrummet var en "mess" på gränsen till oigenkänligt, ja, då kom hon på att hon kanske skulle fotografera.
Sikken "rookie" alltså! =)

Badrummet i alla fall...
(och lägg märke till koncentrationen!)



Middag i hotellrestaurangen, drink i dito, sen marsch i säng!
Lång färds natt mot (händelserik) dag liksom...=)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Vilken frukost som mottog oss, tisdags morgon!
(Nej, inte ens den är förevigad!)

Mannen och jag hamnade sedan mitt i Göteborgs kulturkalas och ungdomarna gick straight ahead till Liseberg.

Kalaset alltså!
Vilen upplevelse!
Musik, marknadsförsäljning, mat, godis, blommor, underhållning på allehanda vis...underbart!
Från klockan 11 på förmiddagen till 17 på eftermiddagen, var mannen och jag fullt upptagna, om man säger som så...

Här blev jag lyrisk...



...vilka fat med Spanish Paella!
Underbart gott! =)

Och mannen då...jo, hans passion på kalajset var det här...



...marknadsståndet med English Fudge!

Han handlade "lite" oxå...



...och dessa åtta bitar godsaker betalade han 93 spänn för (28 :- hektot)!
Sååå gott var det INTE, om ni frågar mig!
Nåja...var och en till sitt, liksom...=)

Kungsportsavenyn...



Indianer med panflöjter...



...i långa banor...



...och mycket bättre än sådär blir det inte, om ni frågar mig!
Love it! =)

Efter mycken underhållning och underbar samvaro, beslöt vi oss för att bege oss till Liseberg, och ungdomarna...



Sötisar! =)

Brunnslock på vägen...


(men, vaddå...även ens fotomisstag kan väl få lov att vara med...) =)

Passerar Scandinavium...



...och ankommer slutligen målet - Liseberg!



Och sen börjar buset...



Men...mer om detta i morgon!
Nu ska jag "hit the sack"!

Kram & Godnatt!

(Obs! A Cliffhanger...hihi)

Kommentarer
Postat av: znogge

:D Nåja, god natt då!

2010-08-11 @ 23:33:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Marie

God morgon!

Jag blir lite fundersam över bloggerskans prioritet gällande foton: brunnslock kom med, men de där lite mer intressanta gick bort;)

Nåväl, du får skylla på extasen över att vara i Gbg helt enkelt;)



En eloge till dig när det gäller uppsatsen, shit vad du har slitit. Men nu är det gjort!

Får jag säga grattis nu??



Ha en härlig torsdag!

Kram

2010-08-12 @ 06:43:33
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: anne

Jag tycker brunnslocket blev en läcker bild!

2010-08-12 @ 07:07:09
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Preff

Konst kallas det. Alla underliga saker man fotar (med flit eller inte) kallas ju konst. Ser fram emot buseriet o är lite avis att ni har tre timmar till Götlaborg då vi har 10h. Kram på dig

2010-08-12 @ 08:18:34
URL: http://preffen.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ser ut som om du haft en kanon resa till Göteborg.

God morgon,hoppas du sovit gott!

2010-08-12 @ 08:45:50
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ia

Vilken härlig dag Ni verkar ha haft!!! Jag gillar också fudge..väldigt mycket...men inte för 280 kronor kilot!!!



Det är verkligen roligt att läsa alla olika inlägg hos bloggare om vad de gör och var de är...man får inspiration att åka ut i vida världen ;)



Ha en bra dag :D

2010-08-12 @ 09:18:44
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: carina

Ni verkar ha haft en bra resa :) Fina bilder har du oxå tagit :) Kram på dig

2010-08-12 @ 10:42:31
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Har oxå varit på Göteborgskalaset! Love it! Love Göteborg överhuvudtaget!! :)

2010-08-12 @ 13:55:37
Postat av: Susanne P

"Ja, ja...brunnslock eller inte, det är frågan" Men jag är så glad att du tordes åka den "farliga faran..." ;))

Kraaaaaaaaaam

2010-08-12 @ 21:49:47
URL: http://www.susannep.blogspot.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0