Fick nästan just ett hjärnsläpp!

Mannen fick för sig att göra julskinkan (ja, den första i raden alltså, för det brukar bli några stycken här hemma...) för en stund sen, mitt i mina förberedelser inför kvällen...
I ett av husets minsta utrymmen -köket - trängdes vi.
Jag värmde glögg, förberedde middag, gjorde dessert och dammsög - typ samtidigt.
Och mannen, han stod och fixade med julskinkan och dess griljering och flög rätt var det var på att vispa äggulor tillsammans med socker (till desserten).
Typ EN sak för mycket när man är man...;)

Ok, nu har vi åter koll på läget.
Nu börjar allvaret!
Varför blir man (läs jag) så jekla "pretto" så fort någon ska komma på besök...?!
När det dessutom "bara" är päronen...
Jaja, får fundera vidare på detta vid ett annat tillfälle.
Har fortfarande lots to do!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Men ärligt talat, hur kan man komma på tanken att fixa till en julskinka just då? Jag hade blivit tokig!



Ta ett glas rött och varva ner ;-)



Kram

2010-12-18 @ 17:06:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: gunsan

Hihi, kan faktiskt se er i köket, lite många armar i luften kanske;)) men hur är det de säger, finns det hjärterum så finns det stjärterum;)

Det märkliga i vårt kök o med min gube, det är att han alltid kommer på att göra saker vid bänken i köket just när jag står där, visst är det lite märkligt;)

kramizzzzzzz

2010-12-18 @ 18:16:02
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Svorskan

Jag börjar lära mig att inte stressa upp mig eller att allt skall vara så perfekt när folk kommer. Rätt skönt faktisk, men det tar lång tid innan det eventuellt kommer av sig själv. Duktig-flicka-syndromet sitter i ryggmärgen. ;)

2010-12-18 @ 20:56:37
URL: http://svorskan.se
Postat av: Camilla

Nä,vännen...det är inte bara DU som blir så.

JAG blir också så.

Varför?

Ingen aning....vi bara är så....vi syskon ;)

Kram på dig!

2010-12-19 @ 08:55:04
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0