Några droppar räckte...

...och vips, så var hon tillbaka till året mellan 1985 och -86!

Året då mannen gjorde sin grundutbildning i Göteborg och Afrodite plötsligt fick för sig att hon minsann skulle flytta med honom dit.
Över en lunchrast på Vårdskolan i Ystad sökte hon förflyttning och fick samma eftermiddag besked på att jodå, det gick bra att läsa sitt andra år på vårdlinjen på Munkhättegymnasiet i Göteborg.
Samma kväll fick mannen besked.
Han fick inte ens någon betänketid, stackarn.
Och på den vägen blev det, vilket resulterade i ett underbart år i storstaden.
Sen längtade skåningarna "hem" igen.
Eller den blivande mannens tilldelade tjänst i Ystad spelade väl in en hel del faktiskt.

Anyway...NK och dess parfymavdelning på Avenyn fångade snart Afrodites intresse.
Bland många andra väldoftande flaskor blev den här snabbt en av favoriterna.



För några veckor sedan yppade Afrodite sin längtan efter att få återuppleva denna ljuvliga...
...och just en sån kom tomten (bland annat) med denna julaftonskväll! =)
Några droppar på handleden och minnena spelades upp...
Plötsligt stod hon mitt i vimlet på Avenyn, i "Femmanhuset" och på Redbergsplatsen...
Hela Göteborgsårets härliga minnen bara sköljde över henne.
Och det bästa var nästan att den doftade lika gott som hon mindes...om inte godare!

Nu återstår bara för Afrodite att önska er alla en härlig fortsättning på denna jul - anno 2010!

Kram & godnatt!

Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Tänk att vissa dofter kan få en att minnas så mycket. Visste du förrästen att jag är gammal Ystadbo? Min dotter föddes också där!

Go fortsättning på julen :-)

2010-12-25 @ 09:38:51
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Stattinskan

SVAR: Jag bodde i Ystad 1983-1988 och jobbade på Ystads Allehanda som grafiker och reprotekniker :-)

Jag tänkte inte heller klä på mig, men så kom jag ihåg att jag gjort revbensspäll till barnen som ska överlämnas. De ska fira annandag med sina ädre brorsor med familjer i dag!

Pizza? ... det låter som ett alldeles utmärkt alternativ ;-)

2010-12-25 @ 10:03:38
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Miss Juni

Åååh, vad härligt!! Jag älskar oxå dofter, och förknippar de gärna med något!

2010-12-27 @ 17:55:28
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0