Fredagsmyyyss!

Först av allt vill jag tacka er alla fina, för såväl lyckönskningar som heja-rop! =)
Ni är då för goa! ♥

Examinationen gick bra och jag tror att vi alla blev godkända faktiskt.
Känns så skönt att en av tre examinationer (förutom X-arb.) är avklarade.
Har satt en stor bock i kanten för denna och kan se fram emot en ganska ledig helg.

Blir en tur till Malmö i morron, eftersom vi ska hämta yngste sonens present (fyller 15 på söndag) i en butik vid Jägersro.
Nej, jag kan inte säga vad det är än...han kan ju läsa...(som om han ens läser morsans blogg...hihi), men jag kan säga så mycket att det är ingen moped i alla fall.

Om en liten stund ska jag påbörja denna fredagskvälls lilla anrättning - Pastagratäng med mozzarella.
Därefter ska jag och mannen slå oss ner i soffan och kolla in veckans danser.
De har ju fått konkurrens nu i Let's Dance, när jag lärt mig både Paso Doble, jive och tango...ja, quick-step kunde jag ju sen tidigare...hihi.

För den som vill prova Afrodite's Pasta kommer receptet här:



Pastagratäng med mozzarella (från Arlaköket)

Ingredienser: (2 port)

250 g färsk tagliatelle
150 g färsk spenat
100 g rökt kalkon eller skinka
2 1/2 dl Kelda® Pastasås Tomat & crème fraiche
2 dl Arla Köket riven ost
mozzarella

Gör så här:

Sätt ugnen på grill.
Koka pastan 2 – 3 min och låt spenaten koka med halva tiden.
Strimla kalkonköttet.
Låt pastan rinna av.
Koka upp såsen i kastrullen.
Rör ner pastan, spenaten, kalkonköttet och osten.
Häll allt i en ugnssäker form.
Gratinera i övre delen av ugnen 3 – 4 min.

__________________

Enklare än såhär blir det inte...
...och det ska det väl vara när det är fredag??!!
Lycka till och smaklig spis!

Och hörrni...ha den bästaste av fredagar! ♥

Hugs Comments


önskar


Kommentarer
Postat av: Camilla

Om det inte är en moppe...vad är det då?

Maten såg i alla fall jätte god ut,

Ha det bra och kram på dig!

2010-02-05 @ 18:28:31
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Carina

Puh! vad skönt att det gick bra!! Hurra för dig!!

Då släpper jag alla tummar och tår som jag höll idag. Åh, skönt!! Känner mig genast mycket mindre handikappad :)

Önskar dig en trevlig kväll och njuuuut av helgen!!

Kram

2010-02-05 @ 18:59:36
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anna

Så det BLEV spenat... :))

SMASKENS!!

2010-02-05 @ 19:50:59
URL: http://miranna.se
Postat av: anne

Mums! Den där gratängen låter mycket god och smidig! Och grattis till avklartat pluggsteg, snart nog är du klar, done, finished, valmis!

2010-02-05 @ 21:08:01
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Sussi

Tack för receptet. Det lät och såg jättegott ut :-)

2010-02-05 @ 23:22:09
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0